بازار پوشاک ایران شاهد اتفاقی مهم در حوزه طراحی لباس و پارچه خواهد بود و آیین رونمایی از مجموعه بیش از هشتاد مدل و نمونه لباس‌های فاخر ایرانی که با تلفیقی از پارچه‌ها و دوخت‌های سنتی ایران و طراحی مدرن تولید شده‌اند، برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۸۶۲۲۴
رونمایی از مجموعه لباس‌های فاخر ایرانی با تلفیقی از سنت و مدرنیته

به گزارش جام‌جم آنلاین، بازار پوشاک ایران شاهد اتفاقی مهم در حوزه طراحی لباس و پارچه خواهد بود و آیین رونمایی از مجموعه بیش از هشتاد مدل و نمونه لباس‌های فاخر ایرانی که با تلفیقی از پارچه‌ها و دوخت‌های سنتی ایران و طراحی مدرن تولید شده‌اند، برگزار خواهد شد.

برای طراحی و تولید این لباس‌ها از پارچه‌هایی چون شعربافی کاشان، شال کرمان، پته‌دوزی کرمان، جاجیم‌ها و گلیم‌های مناطق مختلف ایران مانند گلیم‌های سنندج و بیرجند استفاده شده و هنرمندانی از مناطق یادشده با طراح این مجموعه لباس‌، همکاری مستقیم داشته‌اند و سوزن‌دوزی‌ها و پته‌دوزی‌ها را با طرح، نقش و رنگ اختصاصی برای این مجموعه لباس تولید کرده‌اند. همچنین طرح و نقش‌های پوشاک سنتی مناطق مختلف ایران همچون پوشش مردمان قشقایی و بختیاری، کردی و... چادرشب‌پیچ‌های بیرجند، ترمه‌های دست‌بافت حسینی و رضایی یزد در تلفیق با سوزن‌دوزی‌ها و چرم‌های طبیعی ایران در این لباس‌ها به کار رفته است.

در این نمایشگاه بیش از ۸۰ دست لباس فاخر ایرانی با تلفیقی از سنت و مدرنیته در قالب مانتو، کت و شلوار، کت و دامن و لباس مجلسی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. طراح این لباس‌های فاخر، استاد صدیقه پاک‌بین است که حاصل 36 سال تجربه در زمینه طراحی لباس و پارچه را با طراحی و تولید لباس‌های فاخر ایرانی به معرض نمایش خواهد گذاشت.

قابل ذکر است که در این آیین رونمایی و نمایشگاه منحصربه‌فرد، مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزرا و مسئولان وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارتخانه امور خارجه، سفرای خارجی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاون محترم صنایع دستی کشور، روسای اتحادیه‌‌های پوشاک کشور، رییس اتحادیه صنایع پوشاک ایران، مدیران و روسای برندهای مشهور پوشاک ایران، روسای انجمن‌های تخصصی طراحی لباس و پارچه و اصحاب محترم رسانه حضور خواهند داشت.

زمان: جمعه، پنجم بهمن‌‌ماه هزار و سیصد و نود هفت، ساعت یازده صبح تا پنج بعد از ظهر.

مکان: تهران، سعادت‌آباد، میدان بهرود، خیابان عابدی، خیابان 33، شماره 21، هتل اسپیناس پالاس، سالن پالاس، طبقه همکف

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها