معاون نظارت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون اجتماعی و معاونت نظارت مجلس وظیفه پایش اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان را برعهده دارند، گفت: متخلفین از اجرای این قانون به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۸۵۸۶۰
متخلفین مشمول قانون بازنشستگی به دستگاه قضا معرفی می‌شوند

به گزارش جام جم آنلاین از خانه ملت، «غلامرضا اسدالهی» امروز- یکشنبه- درخصوص اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان، اظهار داشت: اجرای این قانون از طرف معاونت نظارت مجلس پیگیری می‌شود، احکام مربوط به این موضوع را در کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس را استخراج کرده‌ایم و به کمیسیون اجتماعی ارائه شده است تا این کمیسیون از دستگاه‌های مختلف اجرای قانون را بخواهد.

وی با بیان این که افراد مشمول این قانون نباید ادامه خدمت داشته باشند، خاطرنشان کرد: کمیسیون اجتماعی و معاونت نظارت در این خصوص پیگیری می‌کنند تا میزان اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان مشخص شود، اکنون ارزیابی دقیقی از میزان اجرا این قانون را نداریم.

معاون نظارت مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: خطاب حکم قانون منع بکارگیری بازنشستگان به همه دستگاه‌های دولتی است و باید دستگاه‌ها میزان عملکرد خود به قانون را اعلام کنند.

اسداللهی ادامه داد: پایش اجرای این قانون نیز بر عهده معاونت نظارت مجلس است که اکنون این پایش اجرا به صورت مستقیم صورت می گیرد از طرف دیگر، کمیسیون اجتماعی مجلس نیز پیگیر اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان از سوی دستگاه‌های دولتی است.

**فسلفه قانون منع بکارگیری بازنشستگان برکنار کردن افراد در سمت‌های همتراز است

وی با بیان این که فلسفه قانون منع بکارگیری بازنشستگان و اصلاحاتش، آن بود که همترازی‌ها حذف شود، ادامه داد: در این قانون به صراحت افرادی که از شمول بازنشستگی معاف شده‌اند یا بازنشستگانی که می‌توانند ادامه خدمت بدهند را مشخص کرده است.

معاون نظارت مجلس همچنین گفت: افرادی که همتراز معاونین وزرا هستند نیز نمی‌توانند به کار خود ادامه دهند و مشمول این منع می‌شوند.

اسداللهی با بیان این که اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان بد نبوده اما اظهارنظر دقیق در این زمینه باید پس از تهیه گزارش انجام شود، تصریح کرد: تهیه گزارش از اجرای این قانون زمان می‌برد، از یک ماه قبل احکام قانون منع بکارگیری بازنشستگان را به کمیسیون اجتماعی اعلام کرده است.

وی یادآور شد: کمیسیون اجتماعی مجلس باید اجرای احکام قانون منع بکارگیری بازنشستگان را از دستگاه‌ها بخواهد تا مشمولین این قانون نتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی تاکید کرد: قانون منع بکارگیری بازنشستگان جدید اجرا شده و متخلفین از این پس به دستگاه قضا معرفی می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها