قرار نیست بشقاب غذای شما، دقیقا با همان چیزهایی پُر شود که همکارتان در ظرف غذایش می‌ریزد. نیازهای غذایی هر فرد، با فرد دیگر متفاوت است، اما با وجود چنین حقیقتی، نمی‌توان تردید داشت که زیاده‌روی در مصرف برخی موادغذایی، اغلب آدم‌ها را با عوارض مشابهی درگیر می‌کند.
کد خبر: ۱۱۸۵۶۸۳
اگر هر روز گوشت بخورید، این بیماری‌ها را می‌گیرید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سلامت نیوز، اگر شما هرروز گوشت می‌خورید و از گوشت گاو گرفته تا بوقلمون و مرغ، غذای اصلی‌تان را تشکیل می‌دهند، احتمالا با عوارضی مانند آنچه در ادامه آورده‌ایم، روبه‌رو خواهید شد.

همیشه خواب‌آلوده‌اید

شاید مصرف پروتئین، نیروی شما برای فعالیت روزانه را بیشتر کند، اما زیاده‌روی در مصرف پروتئین حیوانی، می‌تواند انرژی‌تان را تحلیل ببرد.

پروتئین‌های حیوانی، اغلب دیرهضم هستند و برخلاف کربوهیدرات‌های انرژی‌بخش، در زمان هضم شدن به مغز شما فشار زیادی وارد می‌کنند.

اساس خستگی شدید و گیجی، مشکلی است که اغلب کباب‌دوست‌ها از آن شکایت می‌کنند و اگر شما هم به این حالات دچار شده‌اید، باید تنوع بیشتری را در سبد غذایی‌تان ایجاد کنید.

زیبایی‌تان تحلیل می‌رود

هر روز و هر وعده گوشت خوردن، باعث می‌شود پوست و موی شما، طراوت قبل را نداشته باشد. ویتامین C که به کلاژن‌سازی پوست کمک می‌کند، به‌ندرت در پروتئین‌های حیوانی یافت می‌شود و در صورتی که سطح این ویتامین در بدنتان پایین بیاید، ممکن است خشکی پوست را تجربه کنید.

برای داشتن مو و پوست شاداب و جوان، نیازی به گیاه‌خواری ندارید. کافی است در کنار بشقاب کباب یا مرغتان، کلم بروکلی بگذارید و هر روز میوه‌های حاوی ویتامین C مصرف کنید.

همیشه بیمارید

کمبود ویتامین C تنها به سلامت پوستتان آسیب نمی‌زند. اگر گوشت‌دوستی شما باعث دور شدنتان از منابع غذایی گیاهی شود، بیشتر بیمار می‌شوید و سیستم ایمنی بدنتان ضعیف می‌شود.

برای اینکه بیماری‌های زمستانه، شما را از پا در نیاورند، یا حجم گوشت مصرفی‌تان را کمتر کنید یا اینکه در کنار آن، از منابع غذایی گیاهی هم کمک بگیرید.

یبوست کلافه‌تان می‌کند

بعید است که در پروتئین‌های حیوانی، بتوانید فیبر موردنیاز بدنتان را تامین کنید. اگر هیچ وعده‌ای را بدون گوشت نگذرانید، کمبود فیبر زمینه را برای درگیر شدنتان با یبوست فراهم می‌‎کند.

شما برای خلاص شدن از این مشکل، به مصرف غلات و سبزیجات تازه نیاز دارید. بنابراین لااقل در کنار غذای گوشتی‌تان، سوپ جودوسر یا سالاد کاهو و کلم میل کنید.

قلبتان می‌ایستد

مصرف فراورده‌های گوشتی و پروتئین‌های حیوانی، سطح کلسترول خوب را کاهش داده و باعث افزایش کلسترول بد خون می‌شود. کسانی که هیچ غذایی را با خوراک ماهیچه یا کباب برگ عوض نمی‌کنند، در درازمدت شاهد افزایش سطح کلسترول بد در خونشان شده و با بیماری‌های قلبی درگیر می‌شوند.

التهاب، شما را از پا در می‌آورد

التهاب بافت‌های بدن، باعث ابتلای گوشت‌دوست‌ها به بیماری‌های متعددی می‌‎شود.

محققان می‌گویند، در پروتئین‌های گوشتی، میزان ناچیزی آنتی‌اکسیدان ضدالتهاب وجود دارد و از آنجا که این مواد سرشار از چربی‌های اشباع‌شده هستند، مصرف بیش از اندازه‌شان باعث افزایش التهاب در بافت‌ها شده و گردش اکسیژن در خون را دچار اختلال می‌کند.

سنگ کلیه می‌گیرید

مصرف بیش از اندازه پروتئین‌های حیوانی، سطح اسید اوریک را در بدن بالا می‌برد و باعث ایجاد سنگ در کلیه می‌شود.

اگر تجربه دفع سنگ کلیه را داشته‌اید، باید میزان گوشتی که در سفره‌تان وارد شده را کاهش دهید و بیشتر به مصرف سبزیجات رو بیاورید البته یادتان نرود که کاهش مصرف گوشت، به معنای حذف آن از سبد غذایی نیست، چراکه بدن شما برای حفظ سلامتی‌اش، به پروتئین‌ها و ترکیبات موجود در گوشت هم نیاز دارد.

چاق می‌شوید

به‌خاطر عضله‌سازی بیشتر و کاهش چربی‌های بدنتان، گوشت را به غذای اصلی خود تبدیل کرده‌اید؟ اشتباه می‌کنید! مصرف بیش از اندازه پروتئین‌های گوشتی، کمکی به قدرت گرفتن عضلات نمی‌کند و حتی پس از مدتی، باعث افزایش میزان چربی در بدن و هر روز چاق‌تر شدن می‌شود.

ممکن است سرطان بگیرید

در ابتلا به سرطان که یکی از دغدغه‌های جدی پزشکی در سال‌های اخیر بوده، عوامل مختلفی نقش دارند. مصرف بیش از اندازه گوشت، یکی از عوامل خطرساز در ابتلا به این بیماری است.

محققان می‌گویند، مصرف فراورده‌های گوشتی پروسس شده، بیشتر از خوردن گوشت تازه این خطر را بالا می‌برد. زیاده‌روی در مصرف گوشت و فراورده‌های تهیه‌شده با آن، خطر ابتلا به انواع سرطان، به‌ویژه سرطان معده و روده را چند برابر می‌کند.

بدنتان کم‌آب می‌شود

کم‌آبی بدن، یکی از عوارض شایع مصرف بیش از اندازه گوشت است. مشکلی که نه تنها بر ظاهر پوست و مویتان تاثیر می‌گذارد، بلکه کلیه‌ها و حتی مغزتان را هم در معرض مشکلات جدی قرار می‌دهد.

اگر این روزها فراموش‌کارتر از همیشه شده‌اید، نگاهی به سفره‌تان بیندازید. شاید کم‌آبی ناشی از مصرف گوشت زیاد، شما را با این عارضه درگیر کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها