کیفیت بنزین پالایشگاه اصفهان مطابق با استاندارد جهانی

تولید ۱۱میلیون لیتر بنزین یورو ۵ در پالایشگاه اصفهان

امسال حدود ۱۱میلیون لیتر بنزین مطابق با استاندارد یورو۵ در شرکت پالایش نفت اصفهان تولید شده است.
کد خبر: ۱۱۸۵۶۷۷
تولید ۱۱میلیون لیتر بنزین یورو ۵ در پالایشگاه اصفهان

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: کیفیت این میزان بنزین تولیدی از اردیبهشت تاکنون از یورو4 به یورو5 یکی از بالاترین سطوح کیفی جهانی ارتقا یافته است.

مرتضی ابراهیمی افزود: شرکت پالایش نفت اصفهان را در زمینه مسئولیت اجتماعی و ارتقای سلامت جامعه و تولید سوخت هایی مطابق با استانداردهای زیست محیطی، طرح های بهبود و بهینه سازی فرآیند را در دستور کار قرار دارد بطوری که در کنار تولید 11 میلیون لیتر بنزین یورو5، از مجموع حدود 22میلیون لیتر گازوئیل تولیدی پالایشگاه، حدود 2میلیون لیتر گازوئیل با کیفیت یورو5 تولید می شود.

وی گفت: تا پایان سال آینده با راه اندازی واحدهای تصفیه گازوئیل با بیش از 93درصد پیشرفت کنونی، تولید این محصول به طور کامل، به کیفیت یورو5 ارتقاء خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان همچنین از افتتاح واحد تقطیر سوم این واحد پالایشگاهی همزمان با جشن 40 سالگی انقلاب خبر داد و افزود: با راه اندازی و بهره برداری از واحد تقطیر سوم نه تنها ظرفیت پالایش نفت خام افزایش نمی یابد بلکه ظرفیت تصفیه نفت خام از 376هزار بشکه فعلی به 360هزار بشکه کاهش می یابد و در نتیجه کیفی سازی محصولات تولیدی و کارکرد ایمن تر واحدهای فعال پالایشگاه اصفهان را درپی خواهد داشت.

مرتضی ابراهیمی همچنین در زمینه تامین آب این واحد پالایشگاهی در اصفهان گفت: با آغاز طرح تصفیه آب خاکستری شامل تصفیه آب فاضلاب شاهین‌شهر و انتقال آن به پالایشگاه اصفهان از دو سال گذشته، 22بهمن امسال این طرح به بهره برداری می رسد.

وی افزود:پالایشگاه اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین و راهبردی ترین صنایع کشور، به عنوان مسوولیتی اجتماعی در صدد استانداردسازی سوخت مورد نیاز جامعه و مردم و بهبوید کیفیت فرآورده های تولیدی این شرکت است.

شرکت پالایش نفت اصفهان سال1358 فعالیت خود را در زمینه پالایش نفت خام و تولید فرآورده های نفتی و تامین خوراک صنایع پایین دستی آغاز کرد و اکنون حدود 23درصد از فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور را تولید می کند.

ظرفیت پالایش نفت خام این شرکت هم بیش از 375هزار بشکه در روز است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها