دادستان عمومی وانقلاب شهرستان بافت از توقیف ۱۸ خودروی سواری متخلف سرویس مدارس در این شهرستان خبر داد و گفت: عدم رعایت ظرفیت مجاز وسیله نقلیه، علت اصلی توقیف خودرو‌های مذکور بوده است.
کد خبر: ۱۱۸۵۴۰۷
توقیف ۱۸ خودروی سواری متخلف سرویس مدارس

به گزارش جام جم آنلاین از میزان ، خدابخش روح الامینی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافت اظهار داشت: ۱۸ خودروی سواری متخلف سرویس مدارس در این شهرستان توقیف شد.

وی افزود: رانندگان سرویس‌های مدارس حداکثر مجاز به سوار کردن دانش آموز به تعداد ظرفیت خودروی خود هستند، اما متاسفانه گا‌هی مشاهده می‌شود که برخی رانندگان به حمل مسافر بیش از ظرفیت مجاز اقدام می‌کنند.

این مقام قضایی اعلام کرد: بلافاصله در راستای پیشگیری از خطرات و تصادفات احتمالی و با توجه به اهمیت موضوع و حفظ جان دانش آموزان، دستورات قضایی لازم به پلیس راهنمایی و رانندگی داده و مقرر شد در مرحله اول به رانندگان سرویس‌های مدارس متخلف تذکر و از آن‌ها تعهد اخذ شود.

وی اعلام کرد: در این رابطه طی دو ماه گذشته پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان از ۹۰ راننده متخلف تعهد اخذ و اعمال قانون (جریمه) انجام شده است.

دادستان بافت گفت: پس از ارائه تذکرات مکرر و عدم توجه برخی رانندگان متخلف، با دستور دادستانی ۱۸ سرویس مدرسه خطر ساز به پارکینگ منتقل و توقیف شده اند.

روح الامینی هشدار داد: رانندگان باید تعهد اخلاقی و حرفه‌ای داشته باشند و نباید برای کسب سود و درآمد بیشتر، جان دانش آموزان را به مخاطره بیاندازند.

این مقام قضائی یادآور شد:سرویس‌های توقیف شده مذکور، سرویس‌های شخصی جابجایی دانش آموزان می‌باشند و تحت نظارت آموزش و پرورش نیستند.

وی تصریح کرد:رانندگان متخلف در صورت بروز تصادف، براساس مواد ۷۱۴ به بعد قانون مجازات اسلامی مشمول مجازات‌های حبس و جزای نقدی می‌شوند.

وی در پایان ضمن تشکر از اقدامات پلیس در راستای ایجاد نظم و امنیت در سطح شهر، گفت:خانواده‌ها و والدین فرزندان نیز باید نظارت و دقت لازم را بر خودروی سرویس فرزندانشان داشته باشند و نباید خدای ناکرده به بهانه‌هایی از جمله کاهش قیمت نرخ کرایه چشم خودشان را بر روی تخلفات ببندند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها