لاله افتخاری در گفتگو با جام جم آنلاین عنوان کرد:

دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه زنان افتخار آمیز است

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حضور زنان در جامعه و عرصه‌های ورزشی، اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی با توجه به توانمندی، لیاقت و تخصص آن‌ها از دستاوردهای نظام اسلامی است.
کد خبر: ۱۱۸۴۵۹۹
دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه زنان افتخار آمیز است

لاله افتخاری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین ارتقا جایگاه زنان را برای نظام اسلامی ارزشمند دانست و گفت: حضرت امام (ره) توجهی ویژه نسبت به زنان داشتند و آن‌ها را در پیروزی و تداوم انقلاب نه‌تنها همدوش مردان که جلوتر از آن‌ها می‌دانستند و این نکته را بارها در ملاقات و سخنرانی‌های خود عنوان کرده بودند.

وی ادامه داد: انقلاب و نظام اسلامی برای ، امکان حضور فعال زنان با عفاف و حجاب اسلامی در جامعه را فراهم کرد. در این دیدگاه نه ‌تنها به زنان نگاه ابزاری نشد بلکه زنان یکی از مهره‌های مؤثر حرکت انقلاب اسلامی و سال‌های بعدازآن محسوب می‌شوند.

افتخاری با بیان اینکه در سال‌های قبل از انقلاب برای زنان محدودیت‌هایی وجود داشت تصریح کرد: قبل از سال 57، امکان تحصیلات تکمیلی برای زنان وجود نداشت یا حداقل افرادی خاص و به تعداد کم آن‌هم از برخی کلان‌شهرها می‌توانستند وارد مقاطع تکمیلی برای تحصیل شوند، اما به برکت انقلاب و نظام اسلامی این امکان برای همه افراد فراهم‌شده؛ امروز همه می‌توانند حضور در دانشگاه‌ها و مقاطع بالاتر را تجربه کنند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به‌جرئت می‌توان گفت در سال‌های قبل از انقلاب هیچ حوزه علمیه‌ای برای خواهران وجود نداشت اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، وجود مراکز آموزش دینی برای خواهران مانند حوزه‌های علمیه، مراکز قرآنی امکان تحصیلات حوزوی و دینی را فراهم کرد و حالا ده‌ها هزار نفر در حوزه‌های علمیه به‌صورت تخصصی تحصیل می‌کنند.

وی بابیان اینکه انقلاب اسلامی برای همه زنان امکان داشتن آگاهی و کسب مهارت‌های مختلف را فراهم کرده است خاطرنشان کرد: زنان ایران اسلامی امکان این را دارند که برای به دست آوردن انواع مهارت‌ها، دانش و آگاهی‌های لازم وارد اجتماع شوند و چه به‌ صورت حضوری و چه مجازی از این امکانات و زیرساخت‌ها بهره‌مند شوند. این چیزی است که تقریباً تا پیش از پیروزی انقلاب به‌صورت گسترده و عمومی برای همه زنان وجود نداشت.

افتخاری افزود: وجود عفیفانه و باحجاب زنان در عرصه‌های ورزشی هم یکی از دستاوردهای انقلاب برای زنان است که باید تجلیل و حمایت شوند، نظام اسلامی تاکنون تلاش کرده است امکان حضور در بیشتر رشته‌های ورزشی را برای زنان فراهم کند و زمینه حضور آن‌ها در عرصه‌های بین‌المللی را نیز مهیا کند که خوشبختانه ثمره این اتفاق را چند سال پیش در مسابقات المپیک شاهد بودیم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی وجود بیش از 20 هزار رساله، پایان‌نامه و موضوعات قرآنی را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی خواند و تأکید کرد: ما همچنین شاهد فعالیت قرآنی خانم‌ها، داوری‌ها و نگارش کتب دینی و قرآنی هستیم که قبل از انقلاب به‌هیچ‌وجه وجود نداشت، حضور زنان در مراکز علمی_پژوهشی و دانشگاه تا سطح نمایندگی مجلس، معاونت و وزارت را بر اساس لیاقت‌ها و توانمندی‌ها شاهدیم.

وی در پایان پرورش توانمندی زنان در عرصه‌های پرورش فرزند و نقش مادری را از مؤلفه‌های افزایش منزلت زنان در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب خواند و تصریح کرد: بالا رفتن امید به زندگی،کاهش مرگ و میر، بالا رفتن میزان سلامت و بهداشت برای زنان، حضور در تشکل‌های قرآنی، کارآفرینی، فرهنگی و حتی سیاسی از مؤلفه‌هایی است که برای افزایش منزلت زنان در جامعه در نظر گرفته‌ و خوشبختانه تا حدود قابل‌توجهی هم اجراشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها