رئیس جمعیت هلال احمر کشور در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

در حوزه امداد‌رسانی جزو 10 کشور برتر دنیا هستیم

مرتضی سلیمی به جام‌جم آنلاین گفت:‌ ناوگان لجستیکی زمینی، دریایی و هوایی در یک شبکه کشوری با توجه به وسعت کشورمان ما را جز ده کشور اول در حوزه امداد رسانی قرار داده است.
کد خبر: ۱۱۸۳۵۶۱
در حوزه امداد‌رسانی جزو 10 کشور برتر دنیا هستیم

مرتضی سلیمی، رئیس جمعیت هلال احمر کشور در گفت‌وگو با جام جم آنلاین پیرامون فعالیت جمعیت هلال احمر قبل و بعد از انقلاب گفت: به طور کلی جمعیت هلال احمر ایران سابقه‌ای نزدیک به یک قرن دارد، اما بعد از انقلاب اسلامی، با شروع جنگ تحمیلی وارد دوران جدیدی از خدمت گزاری شد . خدمات جمعیت هلال احمر در طول دوران دفاع مقدس برگ زرین و فراموش نشدنی از خدمات این نهاد مردمی‌ است. حل مشکلات دارویی و درمانی، فعالیت‌های مربوط به اسرا و جانبازان و همچنین امدادرسانی در هشت سال دفاع مقدس نمونه‌ای از این خدمات بوده است .

او افزود: سیر رو به رشد خدمات امدادرسانی در حوادث و همچنین ورود این نهاد به مبحث نجات از مهم‌ترین تحولات این جمعیت بوده است، به طوری که امروز این جمیعت تیم‌های عملیاتی بسیار حرفه‌ای در پوشش حوادث و سوانح متعدد دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور در ادامه گفت: جمعیت هلال احمر یکی از پیشروترین سازمان‌ها در حوزه اقتصاد مقاومتی بوده است. از همان ابتدا شورای اقتصاد مقاومتی جمعیت با ابلاغ بخشنامه‌های مختلف هزینه‌های غیرضروری را کاهش داد و از آنجا که سیستم جمعیت هلال احمر یک سیستم عام المنفعه خیریه است کارکنان و امدادگران شریف این جمعیت همواره بر اموال، نحوه خدمت و حتی رفتارهای اداری خود در این سازمان دقت زیادی داشته‌اند؛ این مساله را می‌توان در حوادث و سوانح بسیاری به وضوح احساس کرد.

سلیمی گفت: طی سال‌های اخیر اولویت با تجهیزات داخلی بوده و تا زمانی که تولید داخلی داشته باشیم هرگز به سمت محصولات خارجی نخواهیم رفت. جمعیت هلال احمر در تلاش است با ایجاد ارتباط تنگاتنگ با صنعت و دانشگاه بتواند در زمینه تجهیزات نجات به خودکفایی برسد.

او با اشاره به اهمیت آموزش در بین امدادگران جمعیت گفت: در حال حاضر نزدیک به 30 هزار امدادگر درجه بندی شده در قالب 13 رسته عملیاتی داریم که سالانه در رسته‌های تخصصی خود آموزش می‌بینند. این رویکرد در سال‌های اخیر با توجه به اینکه درصدد شدیم به صورت تخصصی در حوادث وسوانح ورود کنیم به وجود آمده است. همچنین توجه به محتوا و منابع معتبر نیز در سال‌های اخیر موجبات ارتقای کیفی آموزش‌ها را پدید آورده و ورود علمی به مباحث مدیریت بحران نیز از اتفاقاتی است که تقریبا در بین جمعیت‌های عضو نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر بی‌نظیر است.

سلیمی در پایان گفت: گستره انبارهای امدادی، ناوگان لجستیکی زمینی، دریایی و هوایی در یک شبکه کشوری با توجه به وسعت کشورمان ما را جز ده کشور اول در حوزه امداد رسانی قرار داده است. به لحاظ سرعت حضور در حوادث و تعداد امدادگران پیشرفت‌های بسیاری داشته ایم و تقریبا با استانداردهای روز دنیا پیش می رویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها