شهردار سنندج از قول مساعد یونسکو برای ثبت جهانی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۳۴۶۹
ثبت سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، حشمت الله صیدی شهردار سنندج گفت: فعالیت هزاران هنرمند نام آشنا در عرصه موسیقی در سنندج باعث شده این شهر به عنوان پایتخت موسیقی کشور شناخته شود.

وی افزود: یکی از برنامه‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر در این دوره تلاش در راستای ثبت جهانی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو است.

شهردار سنندج تاکید کرد: شهرداری متولی اصلی ثبت سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو اقدامات مختلفی از جمله مطالعات و امکان سنجی را با همکاری موسسه توسعه دانش انجام داده است.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف ثبت جهانی شهر‌ها در یونسکو برندسازی آن شهر است که این برندسازی موجب می‌شود هویت و اصالت شهر به جهانیان معرفی شود.

صیدی اضافه کرد: در راستای پیگیری این اقدام مهم فرهنگی، جلسه‌ای با حضور دکتر ایوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، معاونین، سفیر ایران در دفتر یونسکو در فرانسه و همچنین دکتر اسعد اردلان برگزار شد.

وی گفت: اعضای این جلسه با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فراوان سنندج در عرصه موسیقی این شهر را شایسته ثبت جهانی به عنوان شهر خلاق موسیقی دانسته و بر کمک و مساعدت لازم در این خصوص تاکید کردند.

صیدی ابراز امیدواری کرد با ثبت سنندج به عنوان شهر جهانی خلاق موسیقی گامی مهم در راستای معرفی بیشتر این شهر به تمام جهان و همچنین تولید و توزیع فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی بر داشته شود.

یکی از هنر‌هایی که اغلب مردم استان کردستان با آن آشنایی دارند و در این عرصه فعالیت می‌کنند، موسیقی است.

استان کردستان همواره خاستگاه هنرمندان نامی بوده که نام و آوازه آن‌ها فراتر از مرز‌های ایران اسلامی درخشیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها