گفت و گو با خسرو معتضد مورخ ایرانی درباره آییین باستانی و اهمیت شب یلدا؛

تجدید و تقویت شب یلدا در سال های اخیر / الگوبرداری و تقلید مسیحیت از شب یلدا

به بهانه شروع پخش برنامه «روزگاری ایران» از شبکه هفت سیما خسرو معتضد میهمان تلفنی برنامه زنگ هفت بوده است
کد خبر: ۱۱۸۳۲۳۸
«زنگ هفت» با خسرو معتضد

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه هفت سیما، به بهانه آغاز پخش برنامه روزگاری ایران خسرو معتضد میهمان تلفنی «زنگ هفت» در پاسخ به سوال مجری برنامه که علت پخش این برنامه و تفاوت آن با دیگر برنامه های مشابه را پرسیده بود، گفت: اتفاق بسیار خوبی که در این شبکه رخ داده پخش برنامه «روزگاری ایران» است.

وی افزود: علت پخش برنامه این است که مردم عزیز ما در مورد تاریخ سوالاتی دارند و یک کشور به عظمت کشور ما با این وسعت فوق العاده که شبه قاره است با این تاریخ درخشان که با اجماع اقوام مختلف ایرانی که در مجموع ملت ایران را تشکیل داده اند با تاریخی 150 هزار ساله پر است از اتفاقات تاریخی که باید بازگو و مرور شود.

معتضد ادامه داد: در این سلسه برنامه ها ما تاریخ ایران را بازگو کردیم و فرق این برنامه با برنامه های مشابه در این است که ما یک اشاره ای به تاریخ دور ایران داشته ایم اما تاکید ما از قرن 19 به بعد بوده است زیرا از این قرن به بعد اتفاقاتی در تاریخ ایران افتاده که باعث گرفتاری های بسیاری برای ایران شده. یعنی در این برنامه به مردم در مورد عهد نامه گلستان، ترکمنچای، مسئله دریای خزر ، عهدنامه تحمیلی پاریس ، جدا شدن دو بخش از بلوچستان ، جدا شدن بحرین و ... می گوییم.این سوالات و ندانسته های مردم است که در این برنامه به آنها پاسخ می دهیم.

وی خاطر نشان کرد : 30 قسمت از این برنامه آماده شده است و نکته قابل توجه در این است که تصاویر آرشیوی و تاریخی که خود من و دوستانم داشته ایم را در این برنامه استفاده کرده ایم و قرار است فیلم های مستند خوبی هم که در حال جمع آوری و آماده سازی است مانند فیلم هایی از مظفرالدین شاه و ستار خان و... در سری جدید این برنامه استفاده شود.

گفتنی است؛ برنامه روزگاری ایران هر روز ساعت 11:00 و 16:45 و 22:45 پخش می شود.

برنامه زنگ هفت با اجرای فوژان احمدی با بخش های متنوع هر روز ساعت 19:20 از شبکه هفت سیما پخش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها