وزیر خارجه آمریکا به اقدام روز گذشته اتحادیه اروپا در تحریم وزارت اطلاعات ایران واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۱۸۳۲۲۹
حمایت آمریکا از تحریم جدید اروپا علیه ایران

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا با اشاره به تحریم های تازه اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران، عنوان داشت که واشنگتن از اقدامات تازه اروپا علیه ایران قویا حمایت می‌کند.

وزیر امور خارجه دانمارک روز گذشته اعلام کرده بود که اتحادیه اروپا به دلیل طرح‌ریزی ترور در خاک اروپا با وضع تحریم هایی علیه یک نهاد اطلاعاتی ایران موافقت کرده است.

به گزارش رویترز، در چارچوب این تحریم‌های جدید، دارایی‌های یکی از واحدهای وزارت اطلاعات ایران و دو نفر از کارکنان این وزارتخانه از سوی اتحادیه اروپا مسدود می‌شود.

مایک پمپئو در واکنش به این اقدام روز سه شنبه اتحادیه اروپا در توییتر خود نوشته است: «امروز اتحادیه اروپا اولین تحریم‌های خود را از زمان توافق ایران (برجام) علیه ایران صادر کرد، و هلند افشا کرد که ایران ترورهای دو تبعه هلندی را در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ هدایت کرد. این درپی خنثی کردن دو حمله تروریستی ایرانی توسط دانمارک و فرانسه در سال ۲۰۱۸ است.»

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرده است: ایران و حزب الله از سال ۱۹۷۹ اروپا را ترور کرده اند. کشورهای اروپایی امروز با این اقدام پیامی روشن به ایران فرستادند، که تروریسم تحمل نخواهد شد. ایالات متحده قویا از تحریم‌های جدید حمایت می‌کند و در کنار همپیمانان اروپایی، در حالی که با این تهدید مشترک مقابله می‌کنیم، می ایستد.

علاوه بر آن پمپئو شب گذشته در آغاز سفرش به کشورهای خاورمیانه گفت دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در هفته‌های آینده و با هدف اعمال فشار جدی بر ایران اقدامات تجاری و دیپلماتیک خود را افزایش خواهد داد.

پمپئو در این سفر منطقه‌ای برای هماهنگ کردن کارزار علیه ایران با مقامات اردن، مصر و تعدادی از کشورهای حاشیه خلیج فارس دیدار خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها