وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: به همکاری خود با اروپا درباره SPV ادامه می دهیم اما منتظر آن‌ها نمی‌مانیم.
کد خبر: ۱۱۸۳۱۲۴
وزیر خارجه کشورمان: منتظر اروپا نمی‌مانیم

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، محمدجواد ظریف پس از دیدار با وزیر حمل و نقل هند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه بانکی خیلی خوشحال هستیم که «uco» بانک هند و بانک پاسارگاد ایران همکاری خود را در زمینه تجارت آغاز کرده‌اند ما امیدواریم که به رغم تحریم‌ های آمریکا، ایران و هند در زمینه همکاری بیشتر و در راستای منافع مردم دو کشور همکاری‌های بیشتری داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص درخواست هند برای گاز ارزان‌تر و راه‌اندازی صنایع در چابهار گفت: ما برای گفتگو با هند آمادگی داریم تا این که آنها بتوانند سرمایه‌گذاری در چابهار از جمله پتروشیمی را آغاز کنند.

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: ما همیشه آماده گفتگوها با هند در این حوزه بوده‌ایم و از پیشنهادات هند استقبال می‌کنیم، من نمی‌توانم جلو رسانه‌ها مذاکره کنم ولی ما آمادگی مذاکره داریم.

ظریف در پاسخ به سوالی درباره اس پی وی گفت: اروپایی ها تلاش کرده‌اند اما در حد انتظار ما نتوانستند پیشرفت کنند. ما همکاری خود را از طریق کانال‌های مختلف مثل مورد هند گسترش می‌دهیم.

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: ما با اروپا در تماس هستیم اما منتظر آن ها نمی‌مانیم، ما حوزه‌های همکاری خود را از طریق کانال‌های مختلف مانند هند گسترش می دهیم.

وی افزود: در حالی که با اروپا و همکاری در خصوص SPV ادامه می دهیم اما منتظر آن ها نمی‌مانیم. ما با شرکای سنتی خود کار می‌کنیم مثل چین، هند و روسیه تا این که بتوانیم در راستای منافع مردم‌مان همکاری کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها