دولت فرانسه از اتخاذ تدابیر شدید امنیتی برای برخورد با تظاهرات بدون مجوز خبر داد و اعلام کرد که برای روز شنبه هفته آینده ۸۰ هزار نیروی امنیتی در سراسر این کشور و برای مقابله با معترضان مستقر خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۸۳۱۲۱
خط و نشان دولت فرانسه برای جلیقه زردها

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، دولت فرانسه از اتخاذ تدابیر شدید امنیتی برای برخورد با تظاهرات بدون مجوز خبر داد و اعلام کرد که برای روز شنبه هفته آینده ۸۰ هزار نیروی امنیتی در سراسر این کشور و برای مقابله با معترضان مستقر خواهد کرد.

«ادوارد فیلیپ»، نخست وزیر فرانسه اعلام کرد که دولت این کشور قصد دارد قوانین سختگیرانه‌ای برای مقابله با تظاهرات بدون مجوز تدوین کند.

فیلیپ در یک مصاحبه تلویزیونی گفته است: ما باید حق تظاهرات در فرانسه را حفظ کنیم و در عین حال با افرادی که قوانین را نادیده می‌گیرند برخورد کنیم.

نخست وزیر فرانسه افزود: دولت فرانسه به دنبال به روز رسانی قوانین برای مقابله با افرادی است که تعهدات را نپذیرفته و تظاهرات بدون مجوز برگزار می‌کنند.

این اظهارات نخست وزیر فرانسه در حالی مطرح می‌شود که تظاهرات ضد سرمایه‌داری در این کشور هشتمین هفته خود را نیز پشت سر گذاشته است.

جنبش جلیقه زرد‌ها از روز ۱۷ نوامبر در اعتراض به افزایش بهای سوخت در فرانسه تظاهرات خود را در این کشور آغاز کرده‌اند و اکنون این تظاهرات به یک جنبش گسترده ضد سرمایه‌داری در فرانسه و چند کشور دیگر اروپایی تبدیل شده است.

از زمان آغاز این تظاهرات در فرانسه تاکنون ۱۰ نفر جان خود را از دست داده و هزاران نفر دیگر نیز بازداشت و یا مجروح شده‌اند.

پلیس فرانسه برای برخورد با این اعتراضات به انواع روش‌های خشونت بار مانند گاز اشک‌آور، ضرب و شتم معترضان، ماشین آب‌پاش و گلوله پلاستیکی متوسل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها