در سال 98 شاهد برگزاری دو آزمون جداگانه برای داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید خواهیم بود و تنها راه ادامه تحصیل در رشته های با آزمون دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ، غیرانتفاعی و ... ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری می باشد.
کد خبر: ۱۱۸۲۸۹۳
زمان و نحوه ثبت نام کنکور سراسری سال ۹۸

دانشگاه آزاد نیز همانند سال های گذشته آزمون جداگانه ای نخواهد داشت و ثبت نام دانشگاه آزاد مشترک با ثبت نام کنکور سراسری می باشد. بنابراین فرایند ثبت نام کنکور سراسری برای همه گروه های آزمایشی علوم تجربی ، ریاضی فیزیک ، علوم انسانی ، هنر و زبان یکسان بوده و کلیه داوطلبان باید با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور ثبت نام خود را انجام دهند.

زمان ثبت نام کنکور سراسری اواخر بهمن ماه می باشد و به داوطلبان حدود یک هفته الی 10 روز فرصت داده می شود که با فراهم نمودن مدارک لازم ثبت نام خود را انجام دهند.

زمان و نحوه ثبت نام کنکور سراسری 98

همانطور که در بند فوق ذکر شد ، مسئولیت ثبت نام و برگزاری کنکور سراسری سازمان سنجش آموزش کشور می باشد و طبق اطلاعیه های این سازمان ، زمان ثبت نام کنکور سراسری از روز چهارشنبه 24 بهمن ماه تا روز پنج شنبه 2 اسفند ماه می باشد و لازم است که کلیه داوطلبان با اطلاع از مدارک ثبت نام کنکور سراسری به سایت sanjesh.org مراجعه نمایند و فرم ثبت نام خود را تکمیل کنند.

برخی از داوطلبان به دلیل عدم اطلاع از زمان ثبت نام یا کامل نبودن مدارک ، موفق به ثبت نام در بازه زمانی تعیین شده نمی شوند به همین دلیل سازمان سنجش اقدام به تمدید مهلت ثبت نام می نماید.


مراحل ثبت نام کنکور سراسری:

1. اولین مرحله برای ثبت نام کنکور سراسری ، اطلاع از شرایط و ضوابط ثبت نام می باشد . به همین منظور دفترچه ای به نام دفترچه ثبت نام کنکور سراسری از سایت سنجش منتشر خواهد شد که در آن به کلیه مدارک و شرایط ثبت نام آزمون پرداخته شده است.

2. برای شروع مراحل ثبت نام و دریافت فرم ، باید هزینه ثبت نام را واریز نمود. هزینه ثبت نام هر گروه آزمایشی در سال 97، 22 هزار تومان بوده است که در سال 98 مقداری بر این مبلغ افزوده می شود. پرداخت هزینه ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق خرید کارت اعتباری ثبت نام می باشد. برای هر یک از گروه های آزمایشی که داوطلب متقاضی شرکت در آن می باشد ، باید کارت اعتباری جداگانه خریداری شود . پس از واریز هزینه ثبت نام و خرید کارت های اعتباری ، شماره سریال 12 رقمی به داوطلب ارائه خواهد شد که باید از آن جهت آغاز ثبت نام خود استفاده نماید.

3. دریافت فرم ثبت نام و تکمیل آن : تکمیل فرم ثبت نام نیازمند دقت کافی می باشد تا اطلاعات اشتباه درج نشود.

4. دریافت شماره پرونده و کدپیگیری ثبت نام: پس از اتمام مراحل ثبت نام باید شماره پرونده 7 رقمی و کد پیگیری 16 رقمی را دریافت نمایید تا ثبت نام شما تائید شود.

به دلیل آنکه ثبت نام کنکور سراسری نیازمند دقت و حساسیت زیادی می باشد ، بسیاری از داوطلبان ثبت نام کنکور خود را از طریق مشاوران مرکز مشاوران تحصیلی ایران مشاوره انجام می دهند ، شما نیز در صورت تمایل می توانید ثبت نام خود را به مشاوران متخصص ما بسپارید.

http://iranmoshavere.com/wp-content/uploads/2018/12/The-time-and-manner-of-enrolling-in-the-national-exam.jpg

مدارک و اطلاعات لازم برای ثبت نام کنکور سراسری 98

1. یک قطعه فایل عکس اسکن شده :عکس بارگذاری شده در فرم ثبت نام باید با فرمت jpg و حداکثر حجم 70 کیلوبایت باشد. در ضمن عکس باید مربوط به سال جاری داوطلب و بدون حاشیه و تاخوردگی باشد.

2. کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی : داوطلبان باید با مراجعه به سایت dipcode.medu.ir و وارد کردن اطلاعات لازم ، کد سوابق تحصیلی را دریافت نمایند و در فرم ثبت نام درج کنند.

3. کد وضعیت نظام وظیفه داوطلبان آقا : داوطلبان آقا باید از لحاظ وضعیت نظام وظیفه مشکلی برای ثبت نام نداشته باشند و کد مربوط به نظام وظیفه را در بخش مربوطه فرم درج نمایند.

4. کد 12 رقمی مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران : داوطلبانی که داری سهمیه رزمندگان یا ایثارگری می باشند ، باید با مراجعه به ارگان های ذیربط کد مربوطه را دریافت نمایند و جهت فعال نمودن سهمیه خود ، آن کد را در فرم ثبت نام درج کنند.

5. کد 13 قمی مربوط به اتباع غیرایرانی : اتباع غیر ایرانی در صورتی مجاز به ثبت نام کنکور سراسری می باشند که کد 13 رقمی مربوطه را در فرم ثبت نام درج کنند.

6. تشکیل پرونده در سازمان بهزیستی : داوطلبانی که دارای معلولیت جسمی حرکتی یا مشکلات نابینایی ، ناشنوایی ، کم شنوایی و کم بینایی می باشند ، به منظور دریافت خدمات در زمان برگزاری آزمون باید در سازمان بهزیستی تشکیل پرونده داده باشند تا وضعیت آن ها مورد تائید قرار گیرد.


شرایط ثبت نام کنکور سراسری 98

ثبت نام کنکور سراسری ملزم به رعایت شرایط عمومی و اختصاصی می باشد که به صورت زیر می باشد:
شرایط عمومی ثبت نام کنکور سراسری
عدم مخالفت و دشمنی با قوانین و مقررات حکومت جمهوری اسلامی ایران
معتقد بودن به دین اسلام یا یکی از ادیان مورد قبول جمهوری اسلامی ایران
عدم اعتیاد به مواد مخدر
عدم شهرت به فساد اخلاقی در طول دوران تحصیلی
متناسب بودن شرایط جسمانی داوطلب با رشته انتخابی
نداشتن سابقه عضویت در گروه های مخالف جمهوری اسلامی ایران و عدم طرفداری از آن ها


شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری

1.داوطلبان نظام قدیم باید دارای مدرک دیپلم 4 ساله نظام قدیم باشند.
2. داوطلبان سیستم آموزشی قدیم باید دارای مدرک دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی باشند.
3. داوطلبان سیستم آموزشی جدید باید دارای مدرک دیپلم دوره دوم متوسطه باشند.
4. فارغ التحصیلان مقطع کاردانی رشته های گروه پزشکی فقط در صورتی مجاز به ثبت نام آزمون می باشند که حداکثر تا تاریخ 98/06/31 یا 98/11/30 دوره تعهد خدمت خود را به پایان برسانند.
5. فارغ التحصیلان مقطع کاردانی کلیه رشته ها ، باید تعهد خدمت خود را تا تاریخ 98/06/31 به اتمام برسانند.
6. دانشجویان دانشگاه های روزانه در صورت تمایل به ثبت نام کنکور سراسری ، باید حداکثر تا زمان ثبت نام کنکور سراسری از رشته تحصیلی خود انصراف دهند. البته این شرط شامل دانشجویانی می باشد که از سال 96 به قبل در دانشگاه پذیرفته شده اند.
7. پذیرفته شدگان دانشگاه روزانه در کنکور سراسری سال 97 ، مجاز به ثبت نام کنکور سراسری سال 98 می باشند ولی در زمان انتخاب رشته ، از رشته های تحصیلی دانشگاه روزانه محروم می باشند.
8. دانشجویان در حال تحصیل در کلیه دانشگاه های غیر روزانه (آزاد ، پیام نور ، غیرانتفاعی ، پردیس خودگردان و ...) برای ثبت نام کنکور سراسری 98 نیازی به انصراف از رشته تحصیلی خود ندارند ، ولی پس از اعلام نتایج انتخاب رشته و قبولی در یکی از رشته های مورد علاقه ، باید از رشته قبلی خود انصراف دهند.

اهمیت کسب رتبه بالا در کنکور سراسری بر همه ی داوطلبان واضح و مبرهن است و قبولی در رشته و دانشگاه پرطرفدار ، نیازمند کسب رتبه ی مناسب می باشد.

مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره با طراحی نرم افزار تخمین رتبه این امکان را برای داوطلبان فراهم نموده است که شانس پذیرش را در رشته مورد علاقه خود تخمین بزنند و براساس درصد و رتبه مورد نیاز ، انتخاب رشته خود را انجام دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها