سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد چین از تلاش های جامعه بین الملل به ویژه کشورهای منطقه از جمله ایران برای تحقق صلح پایدار در افغانستان حمایت می کند.
کد خبر: ۱۱۸۲۷۹۲
حمایت چین از تلاش ایران برای تحقق صلح در افغانستان

به گزارش جام جم آنلاین، «لو کانگ» روز جمعه در پاسخ به سوال ایرنا در پکن در واکنش به سفر نمایندگان طالبان به تهران به منظور کمک در تسهیل مذاکرات صلح افغانستان، افزود: چین نیز همیشه از روند صلح و آشتی در افغانستان توسط مردم و دولت این کشور حمایت کرده است.

وی افزود: در عین حال، ما از تلاش های مشترک جامعه بین المللی و منطقه ای برای تقویت هماهنگی و ایجاد همکاری، برای ترویج صلح و آشتی در افغانستان حمایت می کنیم.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در نشست خبری خود در خصوص اخباری مبنی بر سفر هیات طالبان به تهران گفته بود تایید می‌کنم پس از سفر آقای شمخانی و دیدارهایی که در افغانستان داشتند، اعضای هیاتی از طالبان در تهران بود و آنها مذاکرات مفصلی را با عراقچی داشتند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به ایرنا که واکنشی به اتهامات وزیر خارجه آمریکا علیه ایران در مورد قطعنامه 2231 شورای امنیت بود، تصریح کرد: چین همواره بر اجرای کامل و موثر این قطعنامه به منظور حفظ رژیم منع گسترش تسلیحات هسته ای و ایجاد صلح و ثبات در خاورمیانه تاکید دارد.

کانگ افزود: در شرایط کنونی امیدواریم تمام طرف های ذینفع شرایط کلی را ببینند و دیدگاه بلندمدت داشته باشند.

وی اظهار امیدواری کرد: تمام طرف ها توافق جامع درباره موضوع هسته ای ایران را حفظ و اجرا کنند و به دنبال حل مسائل از طریق گفت و گو باشند.

وزیر خارجه آمریکا که توطئه های مختلف برای متهم کردن ایران به نقض قطعنامه 2231 را آزموده و تا کنون شکست خورده است، این بار فناوری فضایی ایران را دستاویزی برای این هدف شوم خود قرار داد.

مایک پمپئو روز گذشته (پنج شنبه) در بیانیه ای مطبوعاتی، اعلام وزارت دفاع ایران مبنی بر پرتاب سه ماهواره به فضا در آینده ای نزدیک را نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت از سوی ایران نامیده است.

وی در بیانیه خود مدعی شده است که قطعنامه 2231 از ایران خواسته است تا فعالیت های مربوط به موشک های بالستیک که قادر به حمل سلاح اتمی هستند را متوقف کند و موشک های ماهواره بر هم از همان فناوری ها بهره می برند.

اما در تهران نیز وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به توئیت‌های مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، در صفحه توئیتر خود نوشت آزمایش‌های موشکی یا پرتاب ماهواره از سوی ایران، نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل نیست.

ظریف در ادامه نوشت که آمریکا قطعنامه ۲۲۳۱را نقض کرده است، نه ایران.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها