رسانه های چین اعلام کردند دو کارمند شرکت مخابراتی «هواوی» چین به دلیل انتشار پیام تبریک سال نو میلادی در حساب رسمی این شرکت با استفاده از گوشی «آیفون» تنبیه شدند.
کد خبر: ۱۱۸۲۷۷۵
توئیت دردسرساز کارمند هواوی با آیفون!

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، این دو کارمند شرکت هواوی که با شرکت اپل سازنده گوشی های هوشمند رقابت سختی دارد با استفاده از گوشی آیفون در حساب رسمی شرکت هواوی در شنژن، پیام تبریک هواوی به مناسبت «سال نو میلادی 2019» را در توئیتر منتشر کرده بودند.

اگرچه شرکت هواوی این پیام را سریع حذف کرد و پیامی دیگر را جایگزین آن کرد اما اسکرین شاتی که از این پیام گرفته شده بود به سرعت در فضای مجازی چین دست به دست شد و برای دو کارمند مسئول این کار درد سر آفرید.

در گوشه پایین سمت راست این پیام توئیتری، دکمه «توئیتر برای آیفون» درج شده بود که موجب شد شرکت هواوی حقوق و دستمزد این دو کارمند را کاهش دهد.

این حادثه فقط چند روز پس از آن روی داد که هوآوی اعلام کرد 200 میلیون گوشی هوشمند در سال 2018 میلادی فروخته است.

شرکت چینی هواوی در یک دوره چهار ماهه منتهی به پایان ماه آوریل سال 2018 نیز بیشتر از پیش بینی، نسبت به شرکت اپل گوشی فروخته بود.

سهام اپل هفته گذشته به دلیل کاهش فروش آیفون در چین 10 درصد کاهش یافت.

توئیتر در چین مسدود است و دسترسی به سایت این رسانه اجتماعی آمریکایی نیاز به سرویس VPN دارد که در چین غیرقانونی است.

تنش و رقابت میان شرکت های اپل و هواوی از یک ماه پیش یعنی زمانی که «منگ وانژو» معاون مالی شرکت هواوی در کانادا دستگیر شد، افزایش یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها