خودروی SCC تواتارا که ۷ سال از معرفی نسخه اولیه آن می‌گذرد، قرار است به زودی تولید شود.
کد خبر: ۱۱۸۲۷۵۳
سوپر‌اسپرتی هیجان‌انگیز! (+تصاویر)

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، اتومبیل سوپر‌اسپرت SCC تواتارا با وجود اینکه هنوز باید موانع زیادی را از سر راه بردارد تا به مرحله تولید برسد اما همچنان توسط سازنده‌اش در محل‌های مختلف به نمایش گذاشته می‌شود.

آخرین نمایش این خودرو حدود یک ماه گذشته بوده که در نمایشگاه خودروی میلر برگزار شد و به عقیده بسیاری با وجود گذشت ۷ سال از طراحی آن کماکان جذابیت خود را مانند یک خودروی روز حفظ کرده است.

تواتارا که سال ۲۰۱۱ با معرفی خود جنجال زیادی به‌ پا کرد، به دلیل مشکلات مالی سازنده، تولید آن به تعویق افتاد.

این موضوع موجب شد که بسیاری پروژه تواتارا را یک پروژه پایان یافته بدانند اما در اواخر سال ۲۰۱۸ این شرکت طرفداران خود را غافلگیر کرد.

همزمان با نمایش نسخه بهبودیافته آزمایشی SCC تواتارا مدیران شرکت تأیید کرده‌اند که به زودی این سوپر‌اسپرت هیجان‌انگیز به مرحله تولید می‌رسد.

بازار ابر‌خودرو‌های چند میلیون دلاری در سال‌های گذشته با موفقیت چشمگیری مواجه بوده است.

برند‌هایی همچون «کوئین‌زخ» و «پاگانی» در این مدت فروش بسیار بالایی را تجربه کرده‌اند و حال SCC امیدوار است با تواتارا بخشی از بازار این برند‌های قدر را از آن خود کند.

شرکت SCC اعلام کرده زمانی که تواتارا به بازار عرضه شود، از یک پیشرانه ۵.۹ لیتری هشت سیلندر Vشکل دو‌توربو بهره می‌برد که در دور موتور ۸۸۰۰ در دقیقه توان خروجی ۱۳۵۰ اسب‌بخار و با بنزین مخصوص E85، توانی معادل ۱۷۵۰ اسب‌بخار تولید می‌کند.

SCC در ادامه گفته که بیشینه سرعت تواتارا نزدیک به ۵۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود که در صورت حقیقت داشتن این موضوع، رقابت تنگاتنگی را با ابر‌خودرو‌هایی همچون بوگاتی شیرون خواهد داشت.

جالب توجه است که به گفته این شرکت، در آزمایش‌های انجام شده این خودرو به ضریب مقاومت در برابر هوا به عدد ۰.۲۷ دست‌یافته است.

عددی که در بوگاتی شیرون ۰.۳۶، کوئین‌زخ آگرا ۰.۳۳ و در هنسی ونوم نیز ۰.۳۳ ثبت شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها