رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مردی که پس از سرقت از منازل شهروندان اقدام به آزار و اذیت کودکان و زنان حاضر در این منازل نیز کرده بود، خبرداد.
کد خبر: ۱۱۸۲۷۲۷
دستگیری عامل آزار و اذیت زنان و کودکان در تهران

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، سردار علیرضا لطفی دراین باره گفت: در هفتم دی ماه سال جاری پرونده ای از کلانتری ۱۳۰ نازی آباد در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت که در آن شاکی پرونده اعلام کرده بود که سارق با استفاده از عدم حضور وی و همسرش در خانه در حالیکه دختر هشت ساله آنها به تنهایی در خانه حضور داشته وارد خانه شده و علاوه بر سرقت بیش از ۲۰ میلیون پول و طلاجات داخل خانه، متاسفانه دختر آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده و نهایتا با بستن دست و پای دختر هشت ساله و قرار دادن وی در داخل یکی از اتاق ها از محل متواری شده است.

لطفی با اشاره به تحقیقات ماموران در این پرونده گفت: دختر هشت ساله در اداره شانزدهم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت که در خانه در حال تماشای تلویزیون بوده که چندین بار زنگ خانه به صدا در آمده تا اینکه جواب آیفون را داده و مردی از او سوال کرده که آیا پدرت در خانه است ؟ این دختربچه پاسخ داده که پدرش خانه نیست اما متهم پرسیده که آیا مادرت در خانه است یا نه؟ که مجددا پاسخ داده مادرش هم در خانه نیست و به همراه پدرش بیرون رفته است. پس از چند دقیقه دوباره همین فرد زنگ خانه به صدا درآورده اما زمانیکه جواب آیفون را داده او ادعا کرده که او یکی از دوستان پدر این دختر است که مقداری پول برای پدرش آورده و به این بهانه از او خواسته تا در آپارتمان را باز کند تا او پول را داخل آسانسور بذارد و دختربچه هم پول از آسانسور بردارد.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه این دختربچه با اطمینان به صحبت‌های متهم در آپارتمان را باز کرده و منتظر مانده تا آسانسور بالا بیاید، گفت: اما این فرد خودش با آسانسور به طبقه پنجم رفته و با تهدید چاقو وارد آپارتمان شده و دختربچه را نیز به داخل خانه برده و مورد آزار و اذیت قرار داده است و پس از آن دست هایش را با طناب بسته و داخل یکی از اتاق ها انداخته و با سرقت از منزل متواری شده است.

وی ادامه داد: همزمان با آغاز رسیدگی به این پرونده، پرونده‌های مشابه دیگری در مناطق مختلف خانی آباد، نازی آباد، منیریه، فلاح و مولوی مطرح و به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که در تمامی آنها فردی به شیوه‌ای یکسان و با اطمینان از غیبت پدر و مادر داخل خانه، ضمن معرفی خود به عنوان دوست خانوادگی اعتماد کودکان ۵ تا ۱۳ ساله را جلب و در ادامه علاوه بر سرقت طلا و پول از خانه‌ها، کودکان را نیز مورد آزار و اذیت قرار داده و در تمامی سرقت‌های منجر به آزار و اذیت و در زمان ترک محل سرقت ها، دست وپای کودکان را بسته و از خانه شکات متواری شده است.

لطفی با بیا بیان اینکه در ادامه دو پرونده سرقت منزل منجر به آزار و اذیت دیگر نیز به اداره شانزدهم ارجاع شد، گفـت: در هر دو پرونده سارق دقیقا به همان شیوه و شگرد پرونده‌های گذشته یعنی معرفی خود به عنوان دوست صاحب خانه و به بهانه پرداخت بدهی خود اعتماد افراد داخل خانه را جلب کرده اما این بار دو خانم ۲۵ و ۳۰ ساله را مورد آزار و اذیت قرار داده بود و به همان شیوه از محل متواری شده بود که با توجه به حساسیت پرونده، اقدامات ویژه پلیسی برای شناسایی و دستگیری متهم پرونده در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت تا نهایتا با بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته متعلق به محدوده چندین محل سرقت، چند تصویر از متهم پرونده در اختیار کارآگاهان اداره شانزدهم قرار گرفت.

رییس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه ماموران با بهره گیری از تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته، انجام چهره نگاری، بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار و دیگر اقدامات پلیسی سرانجام یکی از مجرمان سابقه دار به نام «عارف» متولد ۱۳۶۵ را شناسایی کردند، گفت: تصویر این فرد از سوی تمامی شکات مورد شناسایی قرار گرفت.

به گفته لطفی، در بررسی سوابق عارف مشخص شد که وی از سال ۱۳۸۰تا کنون، بیش از ۱۵ نوبت به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت، مزاحمت برای نوامیس، شرب خمر، اخلال در نظم و آسایش عمومی، تهدید و فحاشی، آزار و اذیت، نگهداری و مصرف شیشه، تخریب اماکن عمومی، ایراد ضرب و جرح با سلاح سرد دستگیر و روانه زندان شده و آخرین بار در اوایل سال جاری از زندان آزاد شده است. همچنین بررسی سوابق دیگر اعضای خانواده عارف مشخص شد که پدر عارف در حدود ۳۰ سال پیش در حین ارتکاب سرقت و تلاش برای فرار از دست ماموران پلیس مورد هدف گلوله قرار گرفته و به هلاکت رسیده و در حال حاضر «عارف» پس از آزادی از زندان اعتیاد شدیدی به مصرف شیشه پیدا کرده است.

لطفی ادامه داد: با شناسایی دقیق مخفیگاه عارف درمنطقه جوادیه راه آهن، وی در ساعت۲۲ روز گذشته دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش مقادیر قابل توجهی از طلاجات مسروقه به همراه سلاح سرد مورد استفاده در سرقت‌ها کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: متهم در همان تحقیقات اولیه و با توجه به شواهد و قرائن ارائه شده از سوی کارآگاهان اداره شانزدهم چاره‌ای جز اعتراف صریح به آزار و اذیت ۱۰ کودک و نوجوان ۵ الی ۱۳ ساله و همچنین آزار و اذیت دو خانم جوان و سرقت از منازل نداشت و به تمامی این موارد اقرار کرد. در ادامه طی هماهنگی با سرپرست دادسرای ناحیه ۲۷ تهران و با قرار قانونی برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها