رئیس بهره برداری پالایشگاه نهم (فاز12) شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی تعداد 2 هزار و 350 قطعه مهم پالایشگاهی در کارگاه مرکزی این پالایشگاه بدست متخصصان شرکت ساخته شد.
کد خبر: ۱۱۸۲۳۸۵
2350 قطعه مهم پالایشگاهی در شرکت پارس جنوبی ساخته شد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد: قطعات یادشده از استانداردهای روز دنیا برخوردار است که ساخت و تامین آن توسط متخصصان داخلی مانع از خروج ارز از کشور خواهد شد.

وی یادآورشد: در سال جاری برای ساخت و بازسازی قطعات صنعتی و تامین قطعات یدکی از حداکثر توان تخصصی نیروهای داخلی خود پالایشگاه استفاده شده است.

حقوقی اظهارداشت: تولید برخی از این قطعات در انحصار شرکت‌های سازنده بود که به همت متخصصان خود پالایشگاه این انحصار شکسته شد.

رئیس بهره برداری پالایشگاه نهم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: یکی از شیرهای مربوط به پمپ آمین پالایشگاه نیاز به تعمیرات داشت و امکان تهیه آن نیز از خارج کشور فراهم نبود که همکاران کارگاه فاز 12 با تعمیر این شیر باعث صرفه جویی حدود 450 میلیون تومانی شدند.

حقوقی گفت: متخصصان کارگاه فاز 12 همچنین موفق به ساخت 2 مورد از tube bundle مبدل‌های واحد احیای MEG پالایشگاه نهم شدند، که ساخت هر کدام سبب صرفه جویی به‌میزان حدودی 700 میلیون تومان شده است.

وی افزود: ساخت 2 اجکتور در یونیت 108 نیز از دیگر اقدام هایی است که کارگاه پالایشگاه نهم در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی انجام داده است.

حقوقی یادآورشد:ساخت و تامین قطعات تعدادی از آنالایزرها نیز با یک سوم هزینه توسط شرکت‌های ایرانی و با همکاری فاز 12 انجام شده است.

وی با بیان اینکه بخش دیگری از این اقدامات مربوط به اقدامات صورت گرفته در خصوص ساخت قطعات یدکی تعدای از شیرها در واحد مرکاپتان‌ زدایی است، گفت: این قطعات که برای تامین آن از خارج کشور باید مبالغ زیادی هزینه می‌شد، هم ‌اکنون توسط یک سازنده داخلی تامین می‌شود.

رئیس بهره برداری پالایشگاه نهم (فاز12) شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: ساخت تنها یک نمونه از این قطعه برای یک ردیف گازی موجب یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان صرفه جویی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها