نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین ؛

باوجود دشمنی‌ها اقتدار کشور در منطقه و جهان مثال‌زدنی است

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تأکید کرد: باوجود دشمنی‌های بسیار برای مقابله با انقلاب ،در آستانه چهل‌سالگی جمهوری اسلامی ایران اقتدار کشور در منطقه و جهان مثال‌زدنی است.
کد خبر: ۱۱۸۲۳۶۳
باوجود دشمنی‌ها اقتدار کشور در منطقه و جهان مثال‌زدنی است

یحیی کمالی پور،نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جام جم آنلاین گفت: انقلاب اسلامی زمانی شکل گرفت که با دشمنی‌های فراوانی روبرو بود و هم‌اکنون در چهل‌سالگی انقلاب هنوز هم شاهد حصر اقتصادی هستیم اما توانستیم به خودکفایی‌های بسیار در صنعت ،تولید علم و صنایع دفاعی دست پیدا کنیم.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به هشت سال دفاع مقدس که رزمندگان اسلام بدون تجهیزات و سلاح در مقابل قدرت‌های استکباری ایستادگی کردند افزود: در دوران دفاع مقدس و روزی که جنگ آغاز شد،شاید مدرن‌ترین سلاح کشور «ام یک»هایی بودند که با دست مسلح می‌شدند اما با تکیه‌بر خودباوری در مقابل دشمن تادندان‌مسلح ایستادیم و با تلاش نیروهای متخصص در طول این چهل سال انقلاب به خودکفایی دفاعی و نظامی دست پیدا کردیم.

وی افزود:امروز پیشرفته‌ترین پهپادهای دشمن را زمین‌گیر کردیم و با مهندسی معکوس توانستیم آنها را شبیه‌سازی نماییم . در حوزه موشکی و فناوری نظامی و دفاعی حرف برای گفتن داریم و امروز دنیا می‌داند که جمهوری اسلامی ایران در حوزه دفاعی بسیار قدرتمند است .

کمالی پور با تأکید بر اینکه در حوزه علم و فناوری‌های نوین جزء کشورهای مطرح در دنیا هستیم گفت: دستیابی به زیرساخت‌های الکترونیکی و حضور در دنیای دیجیتال همگام با دیگر کشورهای مدرن جهان ،امروز از افتخارات انقلاب محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه توانستیم به استانداردهای لازم دست پیدا کنیم گفت: نمی‌خواهم بگویم ما در چهل‌سالگی انقلاب مشکل نداریم اما تأکیدداریم که نسبت به شرایط گذشته کشور ،توانستیم به موقعیت خوبی برسیم و در حوزه‌های مختلف علمی ، فناوری و امنیتی پیشرفت قابل‌توجهی داشته باشیم .

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در مورد افتخارات دستگاه قضای کشور طی این چهل سال افزود:در حوزه دستگاه قضا اگر نگاهی به گذشته داشته باشیم می‌بینیم سیستم قضایی کشور قبلاً با یک وزارتخانه به نام عدلیه اداره می‌شد ولی امروز به‌عنوان یک قوه مستقل ایفای نقش می‌کند و اقدامات مؤثری انجام داده است.

کمالی پور در خصوص مهم‌ترین پیشرفت دستگاه قضا طی ۴۰ سال گذشته گفت: تخصصی شدن دادگاه‌ها و الکترونیکی شدن قسمت زیادی از رسیدگی‌ها، و قرار گرفتن سازمان ثبت و اسناد کشور در زیرمجموعه قوه قضاییه دستاورد بسیار خوبی برای دستگاه قضا به همراه داشته است.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به تخصصی شدن دستگاه قضا افزود: تشکیل شعبات دادگاه‌های ویژه ،مرتبط با اطفال ،خانواده ،کیفری و حقوقی به‌صورت تخصصی یکی از دستاوردهای دستگاه قضایی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد:قوه قضاییه کشور افتخار دارد که به مسائل عمومی کشور نگاهی بی‌طرف دارد و بدون اینکه زبان، قومیت، لهجه و حتی مذهب را در نظر بگیرد به مرم خدمت‌رسانی می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها