وزیر خارجه روسیه گفت: اگر موشک‌های منع شده آمریکایی در اروپا مستقر شود، روسیه این کار را تلافی خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۸۲۱۶۷
وزیر خارجه روسیه: اقدام موشکی آمریکا را تلافی می‌کنیم

به گزارش جام جم آنلاین از پرس تی وی، سرگئی لاوروف با اشاره به کوتاهی کشورهای اروپایی در حمایت از قطعنامه مورد حمایت مسکو در سازمان ملل - که از پیمان نیروهای هسته ای میانبرد حفاظت می کند-، گفت:«انتظاری که می رود این است که همکاران اروپایی مان چطور از استقلال خود در سناریوهای واقعی استفاده می کنند. اما متاسفانه به نظر می رسد آنها در این خصوص آمادگی کامل ندارند و به دنباله روی از آمریکا ادامه می دهند، حتی اگر این اقدام در تضاد با منافع آنها باشد».

آمریکا تهدید کرده است به طور یکجانبه از این پیمان خارج شود؛ پیمانی که موشک های بالستیک هسته ای کوتاه برد و میانبرد را در اروپا منع می کند.

وی گفت: اروپا درباره این تصمیم آمریکا ابراز نگرانی کرده بود، اما رای آن علیه قطعنامه پیشنهادی روسیه به این معناست که حال با تهدید موشک های آمریکا رو به روست.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: با وجود این، اگر موشک های منع شده آمریکایی در اروپا مستقر شود، روسیه این کار را تلافی خواهد کرد.

لاوروف در بخش دیگری از سخنان خود، بر سیاست روسیه در مقابله با تاکتیک های فشار آمریکا تاکید کرد و گفت:«من نمی توانم بگویم که آیا موفق شده ایم یا خیر. شاید حتی ذکر این موضوع لازم نباشد که امسال، سال دشواری بود و همچنین این واقعیت که مسکو تحت فشار مستمر آنهایی است که روسیه را در رقابت با خود برای کسب جایگاهی برتر در سیاست جهان می دانند. ما شاهد این امر در اقدامات آمریکا هستیم. آنها به صراحت می گویند که محدود کردن روسیه و چین لازم است. آنها ایران و کره شمالی را هم دوست ندارند».

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: سیاست خارجی آمریکا در قبال روسیه در گروگان درگیری های سیاسی است.

وی گفت: کشورش همواره آماده گفتگو بر اساس شرایط برابر بوده است.

لاوروف افزود: مسکو در مقاطع مختلف اذعان کرده است که آماده مذاکرات گسترده مؤثر بین رؤسای جمهور روسیه و آمریکاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها