مسئول هماهنگی برف روبی راه‌های آذربایجان شرقی گفت: همه راه‌های روستایی بسته شده در اثر بارش برف با تلاش ماموران راهداری بازگشایی شد.
کد خبر: ۱۱۸۱۶۶۶
بازگشایی همه راه‌های روستایی آذربایجان شرقی

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، رسول زاده مسئول هماهنگی برف روبی راه‌های آذربایجان شرقی گفت: به دلیل بارش برف در اواخر هفته قبل راه ارتباطی حدود ۴۰۰ روستای سخت عبور در شهرستان‌های چاراویماق، سراب، میانه، اهر، ورزقان و کلیبر بسته شده بود.

وی اظهار داشت: کولاک در برخی نقاط کوهستانی استان موجب بسته شدن راه روستایی به صورت نقطه‌ای می‌شود که پس از اعلام گزارش به راهداری، همکاران این اداره کل به این مناطق اعزام می‌شوند و اقدام به بازگشایی آن‌ها می‌کنند.

مسئول هماهنگی برف روبی راه‌های آذربایجان شرقی یادآوری کرد: هم اکنون همه راه‌های اصلی و فرعی آذربایجان شرقی و آزاد راه تبریز - زنجان باز بوده و رفت و آمد در آن‌ها به صورت امن در جریان است.

رسول زاده ادامه داد: عوامل راهداری در این مدت در چند مرحله اقدام به نمک پاشی، برف روبی و تیغ زنی راه‌های ارتباطی استان به طول حدود ۵۰ هزار کیلومتر کرده اند.

وی از رانندگان خواست برای رفت و آمد در محور‌های ارتباطی، گردنه‌ها و مناطق برفگیر استان خودرو‌های خود را به زنجیر چرخ مجهز و سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستا‌ها سکونت دارند.

طرح راهداری زمستانی از اول آذر تا پایان اسفند با استفاده از ۳۶۲ دستگاه نمک پاش و برف روب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ۱۹۱ دستگاه اجاره‌ای این سازمان در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها