سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با جام جم آنلاین مطرح کرد:

قابلیت پیشرفت‌های بعد از انقلاب حوزه دارو برای تبدیل‌شدن به الگوی توسعه کشور

یک دیپلمات باسابقه در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین مطرح کرد:

همه‌چیز در مدیریت انقلابی به انتخاب مردم بازمی‌گردد

یک دیپلمات باسابقه با تأکید براین که همه‌چیز در مدیریت انقلابی به انتخاب مردم بازمی‌گردد خاطرنشان کرد: لازمه پیشرفت، داشتن مدیران معتقد، متعهد و جهادی است که به خاطر حقوق و پول کار نمی‌کنند.
کد خبر: ۱۱۸۱۵۸۹
همه‌چیز در مدیریت انقلابی به انتخاب مردم بازمی‌گردد

محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو جام جم آنلاین در خصوص تبیین مؤلفه‌های مدیریت انقلابی بابیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی مرهون مدیریت عالی امام خمینی (ره) بر اساس رهنمودهای قرآن و مشارکت ایثارگرانه مردم در پیروی از امام و مبارزه با رژیم شاه بود خاطرنشان کرد: مدیریت هرچقدر قوی باشد و حتی اگر معصوم در رأس امور باشد وقتی مردم به وظیفه خود عمل نکنند به نتیجه دلخواه نخواهد رسید.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک در ادامه بابیان اینکه از طرف دیگر اگر مردم هم مشارکت داشته باشند اما درست مدیریت و هدایت نشوند مسیر صحیح را طی نخواهند کرد، خاطرنشان کرد: دلیل اینکه حضرت امام خمینی فرمودند مردم این دوره از مردم صدر اسلام برتر هستند این بود که در آن ایام به دلیل عدم همراهی مردم حتی باوجود معصوم (ع) کار به نتیجه نرسید اما انقلاب ما با هدایت امام و رهبری غیر معصوم در مسیر الهی به پیروزی رسید و چهل دهه علی‌رغم همه توطئه‌ها به مسیر خود ادامه می‌دهد.

وی با تأکید براین که مردم به‌نظام جمهوری اسلامی رأی داده‌اند خاطرنشان کرد: معنی این رأی این است که هم نظام باید منطبق بر اسلام و ارزش‌های اسلامی باشد و هم مسئولین آن باید از میان مسلمانان مؤمن و معتقد باشند که مردم آنها را انتخاب کرده‌اند. لازمه پیشرفت، داشتن مدیران معتقد، متعهد و جهادی است که به خاطر حقوق و پول کار نمی‌کنند هرچند در برابر کاری که انجام می‌دهد دستمزدی هم دریافت می‌کنند ولی هدف از کار کردن این فرد نه حقوق گرفتن بلکه خدمت‌رسانی است و درعین‌حال برای گذران زندگی ناچار به گرفتن حقوق هم خواهد بود.

وی با تأکید براین که مردم نباید ضعف مدیران در خدمت به خود را به‌پای انقلاب و نظام بنویسند خاطرنشان کرد: مردم باید این ضعف را نتیجه بی‌دقتی در رأی دادن و انتخاب نامزد موردنظر بدانند.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی به‌گونه‌ای است که علی‌رغم همه توطئه‌های خارجی، کارشکنی‌ها و بی‌کفایتی مدیران منتخب راه پیشرفت خود را ادامه داده و هرچند فرازوفرودهایی بوده و گاهی از سرعت پیشرفت کاسته شده اما همواره در مسیر پیشرفت قرار داشته است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در خصوص ویژگی‌های مدیران انقلابی در دستگاه سیاست خارجی بابیان اینکه کسانی که در عرصه سیاست خارجی کار می‌کنند باید از افراد مؤمن به اسلام، نظام و مردم انتخاب شوند خاطرنشان کرد: این افراد باید وعده‌های خداوند را باور داشته و قدرت دشمن آنها را مرعوب و مقهور نسازند.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک بابیان اینکه احساس ضعف در مقابل بیگانگان و یا مجذوب دشمن بودن توان پیشبرد مصالح اسلام را از کارگزاران سیاست خارجی می‌گیرد و در مقابل دشمن احساس ضعف می‌کنند خاطرنشان کرد: کسانی باید در عرصه سیاست خارجی فعال باشند که بر اساس احساس تکلیف شرعی حرکت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه البته قرار نیست کارگزاران دستگاه سیاست خارجی پیشرفت‌های کشورهای دیگر را نادیده بگیرند خاطرنشان کرد: بااین‌حال باید ضعف‌های آنها را هم شاهد باشند یعنی نقاط قوت و ضعف دشمن و نقاط قوت و ضعف خود را موردتوجه قرار دهند، موضوعی که متأسفانه در مقاطعی به‌خصوص در دوره اصلاحات و اعتدال عمل نشده است.

قدیری ابیانه تأکید کرد: کسانی باید در رأس دستگاه دیپلماسی کشور باشند که خود را شرعاً و قانونا مکلف به پیروی از دستورات و رهنمودهای رهبری بدانند نه اینکه دنبال راه‌های دور زدن و عمل نکردن به این دستورات باشند.

وی با اشاره به تلاش‌های 40 ساله اخیر در عرصه دیپلماسی برای صدور پیام انقلاب خاطرنشان کرد: باوجوداین تلاش‌ها اما حتی درجایی که ایران دفتر نمایندگی نداشته است هم پیام انقلاب اسلامی عملاً صادرشده است، مثلاً ما در مصر سفارت و حق فعالیت‌های سیاسی نداشتیم اما پیام انقلاب اسلامی

افکار عمومی مصر را بشدت تحت تأثیر قرارداد و در حقیقت خود پیام راه را برای نفوذ بازکرده است.
این دیپلمات باسابقه ادامه داد: تمام تبلیغاتی ایران هراسی و اسلام هراسی که در جهان غرب انجام می‌شود برای مقابله با تأثیر عمیقی است که پیام انقلاب اسلامی بر افکار عمومی جهان داشته است.

وی با تأکید براین که در شرایط فعلی پیام انقلاب اسلامی به‌درستی منتقل‌شده است خاطرنشان کرد: بااین‌حال اگر دستگاه‌های مربوطه مانند وزارت خارجه یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسیر صحیح را طی می‌کردند قطعاً زودتر به نتیجه می‌رسیدیم.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با تأکید براین که فقط مسئولین نیستند که در رابطه با صدور پیام انقلاب اسلامی صاحب نقش هستند خاطرنشان کرد: نقش تک‌تک مردم در این رابطه بسیار مهم است.

وی در ادامه رابطه دیپلماسی با وضعیت داخل کشور را به‌مثابه چرخ‌خیاطی به سوزن چرخ‌خیاطی دانست و خاطرنشان کرد: هرچند استحکام سوزن مهم است ولی مهم‌تر از آن این است که این چرخ‌خیاطی چه توانی دارد و چرخ‌خیاطی در اینجا سنبل وضعیت داخلی در بخش‌های مختلف آن اعم از نظامی، سیاسی، فرهنگی، انسجام ملی، فرهنگ کار، فرهنگ مصرف و غیره است که هرچقدر توان ایران از ابعاد مختلف بیشتر باشد برد کلام دیپلمات‌های ما هم فراتر می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها