سال 2018 تمام شد اما بحث بر سر اینکه رونالدو بهتر است یا مسی هنوز تمام نشد حتی اگر این دو دستشان از اکثر جوایز فردی سال از جمله توپ طلا کوتاه مانده باشد و قافیه را به دیگران واگذار کرده باشند.
کد خبر: ۱۱۸۱۵۴۷
وقتی می‎گوییم مسی پادشاه فوتبال است از چه حرف می‎زنیم؟! (عکس)

به گزارش جام جم آنلاین ، در سالی که گذشت سلطه طولانی مدت مسی و رونالدو به توپ طلای فوتبال جهان پس از 11 سال به پایان رسید و اینبار لوکا مودریچ ستاره اهل کروات رئال مادرید بود تا ارزشمندترین جایزه انفرادی سال را به خانه ببرد.

اما با اینکه چنین اتفاق مهمی در دنیای فوتبال افتاد باز هم بر سر این بحث برمیگردیم که مسی بهتر است یا رونالدو؟

آمارها نشان می دهد مسی همچنان بهترین بازیکن فوتبال جهان است. او به خصوص در مدت اخیر حسابی گرد و خاک کرده و نشان داده غیبت او در میان سه بازیکن نهایی برای کسب توپ طلای 2018 کاملا موقتی است. او از الان آماده کسب پنجمین توپ طلاست.

مسی در سال 2018 در 54 مسابقه برای تیم های ملی کشورش و بارسلونا به میدان رفت، 51 گل زد و 26 پاس گل داد. 10 گل از این تعداد از روی نقطه آزاد به ثمر رسید. 2 گل نیز از روی نقطه پنالتی بود. 5 بار هت تریک کرد و 44 مرتبه با پای چپش گلزنی کرد و هفت مرتبه هم با پای راست.

22 مسابقه مسی بدون گل به پایان رسید. او در 13 مسابقه نیز توامان هم گل زد هم پاس گل داد. در 46 مسابقه نیز به طور کامل بازی کرد.

آمار این نابغه آرژانتینی را هیچ فوتبالیستی در سال 2018 ثبت نکرد. او اکنون بهترین بازیکن جهان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها