رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت:۲ شهرک معنوی اربعین با همراهی و مشارکت مردم و موکب داران خوزستان، سال آینده در مرز‌های چزابه و شلمچه برپا می‌شود تا جلوه‌ های ماندگاری از معنویت و عشق به سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) در تاریخ ثبت و ضبط شود
کد خبر: ۱۱۸۱۴۵۰
ایجاد ۲ شهرک معنوی اربعین در مرز‌های چزابه و شلمچه

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود موسوی در نشست نمایندگان مواکب چزابه که در ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در اهواز برگزار شد افزود: با احداث این شهرک، استقبال و پذیرایی از زائران اربعین حسینی که عازم عتبات عالیات هستند منسجم‌تر و منظم‌تر خواهد شد.

وی گفت: بر اساس طرح جامع، در شهرک معنوی چزابه همه هیات‌های عزاداری و تشکل‌های مردمی خوزستان که در این منطقه مرزی زمین دریافت کرده اند هرچه زودتر با استفاده از فرصت خنکی هوا نسبت به ساخت و ساز موکب‌ها با استفاده از سازه‌های مهندسی و بتنی اقدام کنند.

در پنج سال گذشته موکب‌های مردمی از چادر‌های موقت برای پذیرایی و اسکان زائران اربعین استفاده کرده که با وزش باد و باران آسیب می‌دید و در ارائه خدمت رسانی به زائران خلل ایجاد می‌شد.

رئیس کمیته جذب مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین خوزستان در ادامه با تقدیر از تلاش شبانه روزی و مخلصانه موکب داران و خادمان در ۲ مرز چزابه و شلمچه افزود: تمامی خدمات تغذیه‌ای و اسکان برای زائران اربعین مردمی است و باید مردمی بماند و ستاد‌های مستقر در شهرستان باید با محوریت خیران و حضور امام جمعه شهر نسبت به فعال سازی هیات امنای شهرستان اقدام کنند تا بتوانند با کمک‌های جمع آوری شده، مواکب شهرستان را پشتیبانی و حمایت کنند.

حجت الاسلام موسوی گفت: به لطف الهی و تلاش مخلصانه، آحاد مردم ولایت مدار خوزستان در زمینه برپایی موکب‌ها و پذیرایی از زایران حضرت سیدالشهدا (ع) در سطح کشور خوش درخشید و به شکرانه توفیق این خدمت بزرگ باید تلاش کنیم هر سال نسبت به سال قبل ضمن حفظ وجهه مردمی بودن مواکب، مشکلات را برطرف و سطح کیفی خدمات را بالا ببریم و به جنبه‌های معنوی اربعین بیشتر بپردازیم.

وی افزود: در موکب‌ها باید رعایت مسائل شرعی در اولویت کار‌ها باشد و برپایی نماز جماعت در موکب‌ها با استفاده از روحانیان مستقر جدی گرفته شود.

در این نشست نمایندگان موکب داران به بیان دیدگاه‌ها و طرح برخی مشکلات به همراه پیشنهاد‌های اصلاحی خود پرداختند.

در این نشست مقرر شد در سلسله جلسات هم اندیشی مواکب پایانه‌های شلمچه و چزابه که به صورت مجزا هر ۲ ماه یک بار در ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان برگزار می‌شود نمایندگان کمیته‌های ۱۲ گانه ستاد اربعین استان خوزستان نیز حضور داشته باشند.

اربعین امسال حدود ۸۰۰ هزار زائر از ۲ مرز چزابه و شلمچه برای حضور در کنگره عظیم اربعین، راهی عتبات عالیات شدند.

مهران، شلمچه و چزابه سه مرز رسمی و بین المللی تردد زائران اربعین هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها