مسئول هماهنگی برف روبی راه های آذربایجان شرقی گفت: به دلیل بارش برف شب گذشته راه ارتباطی 600 روستای استان بسته شده بود که با تلاش ماموران راهداری راه ارتباطی 200 روستا بازگشایی شد.
کد خبر: ۱۱۸۱۴۱۳
بارش برف راه 600 روستای آذربایجان شرقی را بست

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا ، غلامرضا رسول زاده افزود: هم اکنون راه ارتباطی حدود 400 روستا در شهرستان های چاراویماق، سراب، میانه، اهر، ورزقان و کلیبر بسته است که به علت سخت عبور بودن آن ها تلاش می شود امروز راه ارتباطی آن ها نیز بازگشایی شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون همه محورهای اصی، فرعی و آزاد راه تبریز - زنجان باز بوده و رفت و آمد در آن ها در جریان است، اظهار داشت: دیشب در اثر خرابی یک دستگاه تریلی ترانزیتی در محور تبریز - صوفیان، برای مدتی رفت و آمد خودروها در این محور با مشکل مواجه شده بود که با خارج کردن خودرو از جاده با تلاش راهداران، رفت و آمد در این محور نیز روان شد.

مسئول هماهنگی برف روبی راه های آذربایجان شرقی گفت: عوامل راهداری از شب گذشته با شروع بارش برف در محورهای ارتباطی استان مستقر شده و در چند مرحله اقدام به نمک پاشی، برف روبی و تیغ زنی راه های ارتباطی استان به طول حدود 50 هزار کیلومتر کرده اند.

رسول زاده ادامه داد: بارش برف در برخی محورهای ارتباطی استان همچنان ادامه دارد و بیشترین بارش از شهرستان های جلفا و مرند به میزان حدود 35 تا 40 سانتی متر و بعد از آن از شهرستان های اهر، ورزقان و کلیبر به میزان حدود 20 تا 25 سانتی متر گزارش شده است.

وی از رانندگان خواست برای رفت و آمد در محورهای ارتباطی، گردنه ها و مناطق برفگیر آذربایجان شرقی، خودروهای خود را به زنجیر چرخ مجهز و سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

طرح راهداری زمستانی از اول آذر تا پایان اسفند با استفاده از 362 دستگاه نمک پاش و برف روب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و 191 دستگاه اجاره ای این سازمان در آذربایجان شرقی اجرا می شود.

این استان دارای 235 کیلومتر آزاد راه، 453 کیلومتر بزرگراه، 922 کیلومتر راه اصلی، 2 هزار و 75 کیلومتر راه فرعی و 10 هزار و 441 کیلومتر راه روستایی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها