مدیرعامل شرکت متروی تهران اعلام کرد که در زمان بحران می‌توان با استفاده از خطوط مترو به پایتخت نشینان امدادرسانی کرد.
کد خبر: ۱۱۸۱۳۵۴
امدادرسانی به تهرانی ها با استفاده از خطوط مترو هنگام بحران

به گزارش جام جم آنلاین، علی امام در گفتگو با ایسنا در مورد میزان مقاومت متروی تهران در مقابل زلزله احتمالی تهران گفت: در بحث طراحی، سازه‌ها و مهندسی رشته مبنای محاسبه نیست؛ بلکه شتاب زمین ساختمان ملاک عمل است.

وی با بیان اینکه متاسفانه با اینکه کشور زلزله خیزی داریم اما درجه حساسیت در کشور پایین است، تصریح کرد: سازه‌هایی همچون مترو که از حساسیت زیادی برخوردار هستند و روزانه میلیون‌ها نفر در آن تردد می‌کنند باید بر اساس استانداردها و آیین نامه های مربوط به لرزه نگاری ساخته شوند.

امام با بیان اینکه بسیاری از پل‌ها و بزرگراه‌هایی که در گذشته‌های دور در تهران ساخته شده‌اند می توانند در مقابل زلزله خطر پذیر باشند، گفت: یکی از اتفاقات مهم در تهران ریزش ساختمان‌های مجاور بزرگراه‌ها است که اگر این ساختمان ها بر روی معابر فرو ریزد چرخه امدادرسانی را دچار اختلال می‌کند.

امام با بیان اینکه ایجاد مسیرهای زیر زمینی همچون مترو نه تنها تخریب نمی‌شوند بلکه محل مناسبی برای امدادرسانی نیز هستند، تصریح کرد: البته مترو به عنوان فضاهایی که به صورت موقت سرپناه مردم باشد نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند اما دقت داشته باشید که تنها برای اسکان اضطراری می‌توان از این معابر استفاده کرد.

وی با بیان اینکه انتظار می رود که بر اساس اصول و ضوابط فنی برای زلزله مبنای طرح مقاوم باشد، اظهار کرد: البته بیشترین بزرگای زلزله محتمل حسب نظر کارشناسان خبره زلزله شناس، در تهران حدود ۷.۵ ریشتر است و مترو صنعت جدیدی است که در سه دهه اخیر مورد توجه قرار گرفته و بر اساس تعهدی که پیمانکاران و کارفرمایان داشته‌اند این خطوط خاص ایجاد شده اند و قطعاً در مواقع بروز بحران می‌توانند پناهگاهی برای مردم باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها