استاد دانشگاه در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین مطرح کرد:

صنعت شیلات ایران انقلابی گسترده را تجربه کرده است

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

دین، ولایت و مردم علت محدثه و مبقیه انقلاب

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری بابیان اینکه در فلسفه می‌گویند علت محدثه علت مبقیه آن‌هم خواهد بود اظهار کرد: این اصل فلسفی نشان می‌دهد همان عواملی که در سال 57 دست‌به‌دست هم دادند تا انقلاب را به پیروزی برسانند همان مؤلفه‌ها دست‌به‌دست هم داده‌اند تا این 40 سال را پشت سر بگذارند و این مؤلفه‌ها مثلث مکتب و دین، رهبری و ولایت و مردم هستند.
کد خبر: ۱۱۸۱۱۸۳
دین، ولایت و مردم علت محدثه و مبقیه انقلاب

سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین در خصوص تبیین مؤلفه‌های مدیریت انقلابی با اشاره به اینکه بی‌شک انقلاب اسلامی ایران یکی از مهم‌ترین انقلاب‌های قرن اخیر است، خاطرنشان کرد: بی‌شک انقلاب اسلامی ایران در میان انقلاب‌های قرن‌های اخیر مانند انقلاب اکتبر شوروی، انقلاب کبیر فرانسه انقلاب الجزایر یا انقلاب مصر یکی از مهم‌ترین انقلاب‌هایی است که باید از جهات گوناگون مورد تحلیل، کاوش و بررسی قرار گیرد.

اکرمی بابیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یکی از انقلاب‌هایی است که کمترین خونریزی و درگیری را در مقایسه با انقلاب‌های دیگر داشته است، خاطرنشان کرد: این انقلاب بر اساس سرمایه و مثلث ارزشمند مکتب، ولایت‌فقیه و مردم به وجود آمد و به پیروزی رسید.

وی خاطرنشان کرد: هرچند از آغاز نهضت 15 سال طول کشید تا انقلاب اسلامی به نتیجه برسد ولی هیچ‌گاه انقلاب مسلحانه نبود و رهبر آن حضرت امام (ره) اجازه درگیری مسلحانه نمی‌دانند بلکه با آگاه‌سازی، بیداری، اتحاد مردم و رهبری خود انقلاب را به نتیجه رساندند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در ادامه بیان کرد: در هیچ انقلابی سراغ نداریم طی چهل سال بعد از پیروزی انقلاب مانند انقلاب‌ ایران این مقدار توطئه، تحریم‌، جنگ، فتنه و امثال آن از طرف دشمنان ایجاد شود و انقلابی بتواند آن‌چنان‌که انقلاب اسلامی مقاومت کرد، مقاومت کند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در این مدت جنگ را مدیریت کرد، تحریم‌ها را رفع کرد و سربلند، آبرومند و مقتدر وارد 40 سالگی شده است خاطرنشان کرد: اگر یکی از این مشکلاتی که ما داشتیم مانند جنگ، تحریم، تهدید همه‌جانبه و جنگ روانی درباره انقلاب کشورهای دیگر رخ می‌داد نام و یادی از انقلاب آنها باقی نمی‌ماند.

اکرمی بابیان اینکه خوشبختانه در اسناد اساسی مانند قانون اساسی، سند چشم‌انداز 5 ساله و دیگر اسناد حرف زیادی برای زدن داریم خاطرنشان کرد: منتها به‌هرحال آفاتی نگذاشته که انقلاب اسلامی ایران به همه اهداف خود برسد و به همین دلیل اخیراً رهبر ایران دستور دادند سند 50 ساله‌ای برای اهداف بلند انقلاب تهیه و تنظیم شود.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو بابیان اینکه در فلسفه می‌گویند علت محدثه علت مبقیه آن‌هم خواهد بود اظهار کرد: این اصل فلسفی نشان می‌دهد همان عواملی که در سال 57 دست‌به‌دست هم دادند تا انقلاب را به پیروزی برسانند همان مؤلفه‌ها دست‌به‌دست هم داده‌اند تا این 40 سال را پشت سر بگذارند و این مؤلفه‌ها مثلث مکتب و دین، رهبری و ولایت و مردم هستند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: مادامی‌که مردم با آگاهی درصحنه هستند، ولایت‌فقیه باقدرت در حال انجام کار خود است و دین سرمایه انقلاب باشد ما حتماً به سمت پیشرفت خواهیم بود همچنان که اگر شاخصه‌های پیشرفت در جهان مانند شاخصه‌های آموزش ابتدائی، آموزش عالی، سلامت، رشد تولید ناخالص ملی و مسائل اخلاق است را در نظر بگیریم به نظر می‌آید با توجه به این شاخصه‌های الان جمهوری اسلامی ایران یکی از سربلندترین کشورهای دنیاست.

وی با تأکید براین که در انقلاب اسلامی امام، رهبری و روحانیت به نام دین و نمادهای آن مانند محرم، صفر، عاشورا، رمضان، احیاء و مسائل مذهبی مردم را دعوت کردند و دست‌به‌دست هم دادند تا انقلاب را به پیروزی رساندند و در این 40 سال جلو آمدند خاطرنشان کرد: در این مسیر حوزه‌های علمیه مانند حوزه علمیه قم، مشهد، شیراز، اصفهان و امثال آن‌ها هم نقش داشتند.

اکرمی با تأکید بر نقش ائمه جمعه سراسر کشور در پیروزی و تداوم انقلاب خاطرنشان کرد: الان 900 امام‌جمعه داریم که تریبون‌های هفتگی دارند و همه آنها در آگاهی، هوشیاری و مقاومت مردم نقش داشته دارند که البته هنوز این‌ها را ایده‌آل نمی‌دانیم.

وی در پایان با تأکید براین که انقلاب اسلامی هنوز حرف‌های خیلی برای گفتن دارد خاطرنشان کرد: قرآن، نهج‌البلاغه، روایات پیامبر، ائمه اطهار و حتی اظهارات خود ولایت‌فقیه مثل صحیفه امام (ره) در 11 هزار صفحه و سند وصیت‌نامه امام در 29 صفحه اگر مطالعه و گفته شود افق خیلی روشنی برای حوزه‌های علمیه، ائمه جمعه، جماعت، مبلغین، دانشگاهیان و آموزش‌وپرورش ایجاد می‌شود که باید برای این کار دست در دست هم بدهند و صدالبته در این خصوص وظیفه حوزه‌ها سنگین‌تر از همه دستگاه‌های دیگر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها