سرپرست شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۱۵ هزار و ۲۵۰ خانوار در زاهدان از اشتراک گاز برخوردار شدند و این شرکت با توجه به لوله گذاری‌های انجام داده در سطح شهر آماده واگذاری تعداد بیشتری اشتراک است.
کد خبر: ۱۱۸۱۰۵۹
۱۵ هزار خانوار در زاهدان از اشتراک گاز بهره‌مند شدند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، رضا پنجابی سرپرست شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون در شهر زاهدان ۴۶۰ کیلومتر شبکه گازرسانی اجرا شده که از این میزان ۲۹۰ کیلومتر آن گازدار است.

وی بیان کرد: پس از رسیدن گاز به زاهدان در انتهای سال ۱۳۹۵ پروژه‌های گازرسانی به مناطق این شهر نیز شروع و در مرحله انجام قرار گرفت.

سرپرست شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: کار گاز رسانی در شهر زاهدان با توجه به وسعت جغرافیایی و پراکندگی منطقه‌ای که دارد دارای یک برنامه کاری منظم است که به نوبت اجرایی و انجام می‌شود.

وی در رابطه با برنامه گاز رسانی به سایر شهر‌های سیستان و بلوچستان گفت: کار گازرسانی به سایر مناطق این استان نیز طبق برنامه در حال انجام است.

پنجابی اظهار داشت: هم اینک شهر ایرانشهر از نعمت گاز بهره می‌برد و شهر زاهدان نیز در حال انجام کار گازکشی هستیم.

وی در رابطه با گاز رسانی به زابل گفت: این شهرستان نیز تا زمان انتقال خط گازی مطابق با برنامه زمان بندی انجام شده به روش CNG گازدار خواهد شد و برنامه‌های عملیاتی آن در حال انجام است.

استان سیستان و بلوچستان با گستره ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومترمربع (معادل ۱۱.۵ درصد مساحت کشور) و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت آخرین استان فاقد شبکه گاز کشور به شمار می‌رود که دولت یازدهم عزم خود را جزم کرده تا مردم این استان دور افتاده را از نعمت گاز شهری برخوردار کرده و رنج سال‌ها حمل سیلندر‌های گاز مایع را از آنان بزداید.

این طرح، اهداف چندگانه‌ای را دنبال می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به گازرسانی به نیروگاهها، صنایع پتروشیمی، واحد‌های صنعتی و ساخت خطوط فرعی و شبکه‌های شهری برای مصارف خانگی، تجاری و صنعتی اشاره کرد.

پس از اجرای طرح انتقال گاز از عسلویه به ایرانشهر و گازرسانی شهری در این شهر عملیات اجرای لوله گذاری و انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان انجام شد و هم اینک شهر زاهدان در حال گازرسانی است.

شهرستان زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان با سه بخش مرکزی، نصرت آباد و کورین در جنوب شرق کشور و در فاصله ۱۶۰۰ کیلومتری تهران واقع شده است و به عنوان «کلانشهر» شناخته می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها