رئیس‌جمهور مصر در نطقی تلویزیونی از مردم کشورش درخواست عجیبی کرد.
کد خبر: ۱۱۸۰۹۶۹
درخواست عجیب رئیس‌ جمهور مصر از مردم کشورش

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، عبدالفتاح السیسی اوایل این ماه در نطقی تلویزیونی از برخی شهروندان این کشور که دارای اضافه وزن هستند انتقاد کرد و از مصری‌ها خواست بیشتر مراقب خود باشند.

وی گفت: ورزش و فعالیت بدنی باید به برنامه اصلی مدارس و دانشگاه‌ها تبدیل شود و در برنامه‌های تلویزیون نباید مجریان یا مهمانانی حضور پیدا کنند که دارای اضافه وزن هستند.

رئیس‌جمهور مصر در نطق تلویزیونی خود گفت: برخی مواقع که افراد چاق را می‌بیند از خودش می‌پرسد چگونه آنها می‌توانند با این وزن زیاد راه بروند و چرا وزن خود را کاهش نمی‌دهند.

السیسی در ادامه از نخست‌ وزیر مصر که در کنارش نشسته بود نیز خواست که مراقب چاق شدن خودش باشد!

این سبک و سیاق بارز عبدالفتاح السیسی است که احساس می‌کند حتی در کوچکترین جزئیات باید اظهارنظر کند و در همه مسائل از جاده‌سازی گرفته تا فیلمسازی نیاز به نظر وی است.

وی اغلب، مصری‌ ها را ملامت می‌کند و از آنها می‌خواهد رفتار خود را تصحیح کنند.

درخواست عبدالفتاح السیسی از مردم مصر برای لاغر شدن از روز گذشته به سوژه طنز کاربران مصری در شبکه‌ های اجتماعی تبدیل شده است.

منتقدان السیسی می‌گویند وی از افراد چاق انتقاد می‌کند و در مقابل مشکلاتی که تا حد زیادی ریشه در فقر دارند رویکردی نخبه‌گرایانه دارد.

گفتنی است؛ مردم مصر جزو چاق‌ترین انسان‌های روی کره زمین به شمار می‌روند. طبق یک مطالعه که در سال 2017 انجام شد، از هر سه مصری یک نفر دچار اضافه وزن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها