نوبخت در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما اعلام کرد:

۱۴میلیارد دلار؛ بودجه مختص واردات کالا‌های اساسی

بر اساس لایحه بودجه سال آینده هرگونه معافیت مالیاتی برای درآمدهای حاصل از صادرات کالا و خدمات از جمله کالاهای غیرنفتی، محصولات بخش کشاورزی و مواد خام در مواردی که ارز حاصل از صادرات طبق مقررات اعلامی بانک مرکزی به چرخه اقتصادی کشور برگردانده نشود، ملغی خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۸۰۸۵۹
لغو معافیت مالیاتی صادرکنندگانی که ارزشان را برنگردانند

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، بر اساس مفاد بندهای تبصره شماره هشت در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ اخذ رسید و گواهی پرداخت عوارض و مالیات تا پایان سال قبل هر وسیله نقلیه مورد مبادله بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده از معامله‌کننده توسط مراجع صدور سند الزامی است.

هرگونه نرخ صفر یا معافیت مالیاتی برای درآمدهای حاصل از صادرات کالا و خدمات از جمله کالاهای غیرنفتی، محصولات بخش کشاورزی و مواد خام و همچنین استرداد مالیات و عوارض قانون مالیات بر ارزش افزوده، در مواردی که ارز حاصل از صادرات طبق مقررات اعلامی بانک مرکزی به چرخه اقتصادی کشور برگردانده نشود، برای عملکرد سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ قابل اعمال نخواهد بود.

همچنین مدت زمان استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده بر اساس قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب سال ۱۳۹۴ از طرف سازمان امور مالیاتی یک ماه بعد از تاریخ ورود ارز به چرخه اقتصادی کشور است.

بر این اساس، مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۳۸۷ تا زمان اجرای قانون جدید در سال ۱۳۹۸ تمدید می‌شود.

همچنین بر اساس تبصره شماره هشت لایحه بودجه سال آینده، عبارت «۱۰ برابر» در متن قانون مالیات‌های مستقیم سال ۱۳۹۴ برای سال‌ ۱۳۹۸ به عبارت «۳۰ برابر» اصلاح می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها