مدیرکل امور عشایر خوزستان با اشاره به اینکه تعدادی از عشایر استان در مناطقی ساکن هستند که احتمال خطر سیلاب برای آن‌ها وجود دارد، گفت: بخش عمده‌ای از خانوارهای عشایر از مناطق تحت خطر سیلاب به مناطق امن جابه‌جا شده‌اند و روند جابه‌جایی سایر عشایر نیز ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۸۰۶۱۸
خطر سیل در برخی مناطق عشایری/جابه‌جایی به مناطق امن در حال انجام است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا ، علی‌رحم کریمی با اشاره به این‌که تعدادی از عشایر درون استان در مناطقی ساکن هستند که احتمال خطر سیلاب برای آن‌ها وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر، مدیریت بحران استان و شهرستان‌هایی که عشایر در آن‌ها ساکن هستند مصوباتی را در نظر گرفته‌اند تا عشایری که در معرض خطر سیلاب هستند به مکان‌های امن منتقل شوند.

وی افزود: بر اساس این مصوبات و با همکاری فرمانداری شهرستان‌ها، عشایری که در مناطق خطرناک ساکن هستند، در حال جابه‌جایی به مناطق امن هستند تا در صورت وقوع سیلاب و بارندگی‌های شدید شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.

مدیرکل امور عشایر خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر تقریبا بخش عمده‌ای از این خانوارها از مناطق تحت خطر سیلاب به مناطق امن جابه‌جا شده‌اند و روند جابه‌جایی سایر عشایر نیز ادامه دارد.

کریمی ادامه داد: بخشی از عشایر همچنان در مناطق تحت خطر زندگی می‌کنند اما به آن‌ها هشدار داده‌ایم که باید به مناطق امن منتقل شوند و کار انتقال آن‌ها را نیز از طریق فرمانداری‌ها و سایر بخش‌ها پیگیری می‌کنیم تا هرچه سریعتر این خانوارها را نیز جابه‌جا کنیم.

وی عنوان کرد: بخش عمده‌ای از عشایر که تحت خطر سیلاب قرار داشتند در شهرستان دزفول مستقر بوده‌اند که خوشبختانه به مکان‌های امن و به دور از خطر سیلاب منتقل شده‌اند و خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند.

مدیرکل امور عشایر خوزستان خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی‌های لازم به صورت حضوری و کتبی به عشایر انجام گرفته تا از مناطقی که احتمال وقوع سیلاب در آن‌ها وجود دارد دوری کنند و در مکان‌هایی مستقر شوند که دارای امنیت بیشتری باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها