معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن اسلامی خبرداد؛

اتمام بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه تا سال آینده

معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن اسلامی گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته پرونده بازسازی و نوسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه نیمه نخست سال ۱۳۹۸ بسته می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۰۵۹۷
اتمام بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه تا سال آینده

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، هادی درفشی معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن اسلامی در حاشیه نشست بررسی عملکرد و تکالیف بودجه‌ای، اولویت‌ها و اعتبارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان در اهواز گفت:در زلزله سال ۱۳۹۶ حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی و روستایی در ۱۰ شهر و در یک هزار و ۶۰۰ روستا آسیب دید که بنیاد مسکن با بسیج امکانات و تجهیزات ۱۳ استان به عنوان معین کرمانشاه برای بازسازی مناطق زلزله زده این استان وارد عمل شد.

وی گفت:با وقوع زلزله سال گذشته و امسال در استان کرمانشاه در مجموع ۳۲ هزار واحد مسکونی روستایی آسیب دید که با تلاش‌های فراگیر، تاکنون ۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی به طور کامل بازسازی و تحویل مردم شد.

معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه افزود: تا پایان سال جاری ۱۲ هزار واحد مسکونی روستایی باقی مانده با مشارکت مردم به اتمام خواهد رسید.

درفشی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی اصلی بازسازی مناطق زلزله زده روستایی و شهری استان کرمانشاه است ابراز امیدواری کرد نیمه سال آینده مناطق آسیب دیده شهری و روستایی ناشی از زلزله مهیب پارسال و امسال این استان به طور کامل بازسازی و مردم در آنان ساکن شوند.

به گفته وی در زلزله امسال استان کرمانشاه تعدادی از منازل مردم در مناطق شهری و روستایی نیز آسیب دید، ولی خوشبختانه منجر به تلفات جانی نشد و فقط تعدادی مصدوم برجا گذاشت.

وی افزایش مصالح ساختمانی در ماه‌های نخستین سال جاری را در کندی عملیات بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه تاثیر گذار خواند و ابراز امیدواری کرد با حمایت همه جانبه دولت و مشارکت نزدیک مردم استان کرمانشاه زندگی عادی مردم به طور کامل از سر گرفته شود.

زلزله 7.3 ریشتری آبان ماه ۱۳۹۶ در مناطق غربی و مرزی سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و گیلانغرب استان کرمانشاه بیش از ۵۰۰ نفر از هموطنان را به کام مرگ کشاند و حدود ۱۱ هزار نفر نیز مجروح و مصدوم شدند.

در نشست بررسی عملکرد اجرایی، تکالیف بودجه، اولویت‌ها و اعتبارات جذب شده، حسابرسی و پیشرفت پروژه‌های عمرانی در مناطق روستایی خوزستان، کنترل‌های لازم در مورد آیین نامه‌ها و مقررات بودجه با حضور مدیران و معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و خوزستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ارزیابی این نشست گفت: عملکردبنیاد مسکن خوزستان در مجموع خوب ارزیابی شده است و امید است اعتبارات پروژه‌هایی که به صورت مشترک در روستا‌های محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند (آبادان و خرمشهر) در حال اجرا است جذب شود و روستا‌های این منطقه از امکانات بهتری برخوردار شوند.

تفاهم نامه بهسازی روستا‌های محدوده منطقه آزاد اروند سال ۱۳۹۶ با حضور علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مدیرعامل منطقه آزاد اروند به امضا رسید.

تعدادی پروژه بهسازی روستایی در محدوده منطقه آزاد اروند هم اکنون آماده افتتاح و بهره برداری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها