جام جم آنلاین گزارش می‌دهد؛

ساز دوستی مردم و مسولین چرا ناکوک شده؟

متأسفانه این روزها تصویر شفاف و خوشایندی از اوضاع رفتاری و برخی اختلاف ها در ذهن مردم کشور ثبت نمی‌شود،‌اتفاقی که مقصر اصلی آن نه تنها مسئولین ،بلکه ممکن است برخی توهمات و توقعات به وجود آمده از مقام و منصب در کشور باشد که نا خودآگاه باعث رشد شکاف عمیق بین مردم و مسئولین و حتی بروز برخی بد بینی ها در بین مردم نسبت به چهره های مهم کشوری شده است.
کد خبر: ۱۱۸۰۵۶۵
ساز دوستی مردم و مسولین چرا ناکوک شده؟

به گزارش جام جم آنلاین: مجلس باید مظهر عزت ملّی و مظهر اقتدار و استحکام نظام باشد؛ مجلس این است؛ چرا؟ برای خاطر اینکه مجلس، منتخب عموم مردم کشور درجاهای مختلف است که با یک انگیزه‌ای آمده‌اند این شخص را -این برادر را، این خواهر را- انتخاب کرده‌اند و امام فرمودند که مجلس، عصاره فضایل ملّت است.

این سخنان را مقام معظم رهبری، خرداد امسال در جمع کارکنان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خطاب به وکلای ملت فرمودند.

نصایح و نکای که پیش‌تر، توسط چهره‌های مختلف در رسانه‌های مختلف مکتوب و تصویری بارها گفته و گوشزد شده بود.

متأسفانه چند وقتی است از درون خانه ملت و از سمت‌وسوی کسانی که قرار است نماینده و وکیل 80 میلیون ایرانی برای تصمیم‌گیری در مسائل مهم و حیاتی کشور باشند، خبرهای خوبی به گوش نمی‌رسد.

حاشیه‌ها و رفتارهایی که هرچند وقت یک‌بار دردسرساز می‌شود و شعله قضاوت و حرف‌وحدیث بین مردم و حتی واکنش‌های فضای مجازی را داغ می‌کند.

یک‌بار نطق فلان نماینده مجلس برای مردم دردسرساز می‌شود، یک‌بار هم تصویب قانونی نادرست و البته به ضرر جامعه، حالا این بار فحاشی و تلاش برای اختلاف افکنی در بین اقشار مختلف جامعه بر سر زبان‌ها افتاده است.

حرکت‌هایی که هم خوراک تبلیغات علیه نظام اسلامی را برای آن‌طرف آبی‌ها فراهم می‌کند و هم بساط بدبینی بین مردم را علم می‌کند، در این میان کافی است عده‌ای مخالف وضعیت و شرایط موجود کشور باشند تا بهانه‌ای فراهم شود تا تخم نفاق و بدبینی و افترا به‌نظام جمهوری اسلامی به‌راحتی در بین جامعه پاشیده شود.

مقام معظم رهبری، دریکی از سخنرانی خود به این نکته اشاره‌کرده‌اند که مسئولین حواسشان باشد ویروس بدبینی را نباید گسترش داد.

ایشان همچنین فرموده‌اند: من به همه دولت‌ها انتقاد داشته و انتقاد کرده‌ام. من اهل مسامحه در برخورد با اشکالات دستگاه‌ها نیستم لکن نوع انتقاد کردن باید جوری نباشد که براثر آن مردم دچار بیماری بدبینی شوند. این بدبینی را دیگر نمی‌شود درست کرد جوری نباشد.

سفارش‌هایی که متأسفانه تاکنون کسی، لااقل از سمت برخی مجلسی‌ها، برای آن گوش شنوایی نداشته است. و اتفاقاتی که هرروز در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها در بین مردم دست‌به‌دست می‌شود نشان نمی‌دهد که تلاشی برای از بین بردن کاستی‌ها و بدبینی‌ها انجام‌شده باشد.

وجود ویروس های تفرقه‌افکن ، آن‌هم در شرایط حساسی که کشور در آن قرار گرفته است و دشمن از هر طرف تلاش می‌کند راه را بر نظام اسلامی مسدود کند، می‌تواند برای کشور هزینه‌های گزافی را به همراه داشته باشد.

آن چیزی که مسلم است جامعه امروز کشور، به‌طور کاملاً سیستماتیک و موذیانه در معرض بدبینی مفرط و یأس نسبت به‌نظام اسلامی قرارگرفته است، در این میان زیر سؤال بردن برخی ارزش‌ها و چهارچوب‌هایی که باید توسط یک چهره رعایت شود برای جامعه‌ای که مدام در حال رشد و یادگیری و حتی الگوسازی است، یک سم مهلک به شمار می‌رود.

نکته‌ای که قطع به‌یقین باید توسط اشخاص و جریاناتی که در داخل سیستم مدیریت و حکومت کشور هستند موردتوجه باشد تا به‌صورت عمد یا غیر عمد جامعه و افکار عمومی کشور و مردم راضی و ناراضی را به خودی و غیرخودی تقسیم نکند.

اتفاقی که اگر در اولویت کاری رفتاری افراد تأثیرگذار جامعه مانند نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار نگیرد می‌تواند زمینه نفوذ و دودستگی در کشور را فراهم کند.

ازآنجایی‌که ساختمان بهارستان خانه همه افراد جامعه، با قومیت‌ها و مذاهب گوناگون است، بستر مناسبی برای برنامه‌ریزی برخی منافقین و مخالفان است تا به کاری دست بزنند تا بین مردم و مسئولین دودستگی ایجاد کنند.

متأسفانه در برخی ساختارهای داخلی، رابطه‌ای مبتنی بر قدرت – ثروت وجود دارد که تا حدودی ممکن است زمینه‌ساز برخی هم‌تغییر موضع‌ها و اظهارنظرها شود، تا کنون پیشنهادهای زیادی مبنی بر اصلاح قانون انتخابات و حتی سبک و سیاق تأیید صلاحیت ها داده شده است، تا دقت نظر در انتخاب افراد و اهداف حضور آنهادر مناصب مهم دولتی و کشوری صورت گیرد.

قانونی که شاید اگر اجرایی شدن آن محقق شده بود در جامعه شاهد آسیب های روانی و کلامی کمتری بودیم .

تا آنجا که همه مردم و البته مسئولین می‌دانند، اتکا حکومت و دولت به مردم و حمایت های آنها است، حمایت هایی که از انقلاب اسلامی تا امروز و 40 سالگی انقلاب ادامه داشته است.

اختلاف نظرها و رفتارهایی که دور از شأن تربیت اسلامی و بینش عمیق انقلاب است ممکن است پایه های این تکیه گاه را کمی سست و لغزنده کند، که اگر این فرضیه حتی در حد همان فرضیه هم باقی بماند می‌تواند برای آینده انقلاب اسلامی زیان بار باشد.

به عقیده برخی جامعه شناسان،‌ مردم حق‌دارند به‌صورت مضاعف یقه مسئولان را بگیرند، و هم به دلیل بی‌توجهی به ارزش‌ها در عمل و هم به دلیل استفاده ابزاری از این ارزش‌ها از آن‌ها سؤال کنند و سند و مدرک بخواهند.

حقوقی که اگرچه در قانون کشور به آن توجه شده و برای همه به یک اندازه و یکسان وجود دارد،اما متأسفانه توسط برخی مسئولین نادیده گرفته می‌شود تا جایی که برای مبرا شدن از این بی‌قانونی‌ها و سرپیچی کردن‌ها، برای مردم هزینه‌تراشی می‌کنند.

هزینه‌تراشی‌هایی که ممکن است به قیمت زیر سؤال بردن ارزش‌ها تمام شود و ساز و دهل این روزهای کشور را بر روی نا کوکی بنوازد.

آرزو نوروزجم/ جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها