معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان علت کیفیت پایین آب در اهواز را شکستگی کانال سد تنظیمی "پای پل" عنوان کرد.
کد خبر: ۱۱۸۰۵۶۱
شکستگی کانال سد تنظیمی "پای پل" علت کیفیت پایین آب در اهواز

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، صابر علیدادی، معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر EC آب در رودخانه کارون یکهزار و ۵۰۰ میکروموس بر سانتیمتر و دبی آن تقریبا ۴۰۰ مترمکعب بر ثانیه است گفت: هیچ مشکلی برای تامین آب اهواز از رودخانه کارون وجود ندارد و علت اینکه آبی با کیفیت پایین به دست مردم اهواز می‌رسد را باید شرکت آب و فاضلاب اهواز توضیح دهد.

وی با اشاره به بحث کیفی آب اهواز بیان داشت: خطوط آبرسان، ایستگاه‌های پمپاژ، مخازن و تصفیه‌خانه‌های طرح غدیر هیچ مشکلی ندارند و فقط کانالی که آب را از سد تنظیمی "پای‌پل" به "ام‌الدبس" که مرکز تغذیه آب طرح غدیر است می‌رساند، دچار شکستگی شده است.

علیدادی تصریح کرد: کانال پای پل دچار شکستگی شده و در حال حاضر تعمیرات بر روی این کانال در حال انجام است و برای خط غدیر هیچ مشکلی به وجود نیامده است.

معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به وضعیت نامناسب آب در رودخانه کارون در ۱۲ سال گذشته افزود: امسال اولین سال است که وضعیت آب کارون خوب شده و با توجه به شرایطی که وجود داشت، باید تعمیرات کانال پای پل حتما انجام می‌شد، زیرا این کانال در ۶ سال گذشته دچار شکستگی‌های مدوام و عمیق می‌شد.

این مقام مسئول اذعان داشت: امسال با توجه به بهبود شرایط آب کارون برای تامین نیاز مردم، اقدام به تعمیر این کانال شده است و در خصوص زمان اتمام تعمیرات نیز معاونت آبیاری و زهکشی سازمان می‌تواند پاسخگو باشد.

صابر علیدادی با اشاره به اینکه اکنون کیفیت آب کارون مانند آب کرخه است، اظهار کرد: شرایط فعلی که در رودخانه کارون به وجود آمده است، تنها فرصتی بود که برای فصل تابستان و بهار سال آینده که ممکن است مجددا وضعیت کارون نامناسب باشد، کانال پای پل تعمیر شود و در این راستا تعمیرات در کانال پای پل آغاز شد.

وی اظهار داشت: پیش از اجرای طرح غدیر که حدود ۶ یا ۷ سال از اجرای آن می‌گذرد، آب اهواز بدون هیچ مشکلی از کارون تامین می‌شد، اما این‌که اکنون چه اتفاقی رخ داده است که شرکت آب و فاضلاب اهواز نمی‌تواند آب با کیفیتی را از کارون تامین و در اختیار مردم قرار دهد، موضوعی است که این شرکت باید پاسخگو باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها