هوندا در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۱۸ از کراس‌اور سایز متوسط جدیدی با نام پاسپورت رونمایی کرده که می‌تواند فاصله‌ی بین کراس‌اورهای کوچک و بزرگ این شرکت خودروسازی را پر کند.
کد خبر: ۱۱۸۰۴۷۶
هوندا پاسپورتی شد! (+تصاویر)

به گزارش جام جم آنلاین از زومیت، هوندا در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس از کراس‌اور جدیدی رونمایی کرد که البته نام جدیدی ندارد.

این خودروی جدید هوندا پاسپورت Passport نام دارد ولی نباید آن را با هوندا پاسپورت که دهه ۱۹۹۰ به بازار عرضه می‌شد اشتباه گرفت؛ چون هوندا پاسپورت قدیمی در حقیقت نسخه‌ای از ایسوزو Rodeo بود.

این بار هوندا محصولی کاملا جدید را بر اساس تقاضای بالای بازار برای خودروهای شاسی بلند تولید کرده است.

مراحل توسعه و طراحی پاسپورت جدید در آمریکای شمالی انجام شده‌اند. تولید این خودرو نیز در کارخانه هوندا در شهر لینکلن در ایالت آلاباما انجام خواهد شد.

زمان عرضه به بازار هوندا پاسپورت جدید سال ۲۰۱۹ است ولی فعلا می‌توان با مراجعه به نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۱۸ این کراس‌اور را از نزدیک دید.

پاسپورت جدید یک کراس‌اور سایز متوسط ۵ نفره است که بین مدل CR-V و مدل بزرگ هشت نفره‌ی پایلوت قرار می‌گیرد.

زیر کاپوت این خودرو شاهد استفاده از یک موتور ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر V شکل با قدرت ۲۸۰ اسب بخار هستیم که نیروی آن به‌صورت استاندارد با یک جعبه دنده ۹ سرعته خودکار به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. همان‌طور که می‌توان انتظار داشت، هوندا با سیستم چهارچرخ محرک i-VTM4 نیز به بازار عرضه خواهد شد.

سیستم چهارچرخ محرک i-VTM4 عملکرد جالبی دارد. این سیستم دارای یک سامانه‌ی تقسیم گشتاور الکترونیکی است که می‌تواند تا ۷۰ درصد نیرو را به چرخ‌های عقب انتقال دهد و حتی میزان دقیق نیرو بین چرخ‌های راست و چرخ عقب را نیز تعیین کند.

این سیستم چهار نوع حالت رانندگی مختلف دارد و استفاده از آن قابلیت یدک‌کشی باری به وزن ۲۲۶۸ کیلوگرم را نیز به پاسپورت می دهد. مدل تک دیفرانسیل دارای دو حالت رانندگی نرمال و برفی است و توانایی یدکش آن به ۱۵۸۸ کیلوگرم کاهش پیدا کرده است.

کابین هوندا پاسپورت جدید، فضایی راحت برای سرنشینان خودرو است و از نظر فضای داخلی باید آن را بزرگ‌ترین خودروی کلاس خود دانست.

فضای صندوق پاسپورت نیز در حالت عادی ۱۱۶۶ لیتر است که با تا کردن صندلی‌های عقبی به ۲۲۰۶ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

در بخش فناوری‌های کابین، پاسپورت به Apple CarPlay و Android Auto با قابلیت اتصال وای‌فای مجهز است.

سیستم صوتی استریو هم بسته به تیپی که مشتری انتخاب کند، می‌تواند وجود داشته باشد. تیپ اسپرت این خودرو به یک سیستم صوتی ۲۱۵ واتی با نمایشگر ۵ اینچی مجهز شده و در تیپ‌های بالاتر از نمایشگر ۸ اینچی با سیستم ۵۹۰ واتی استفاده شده است.

تمامی تیپ‌های هوندا پاسپورت جدید به‌صورت استاندارد از تجهیزات ایمنی خوبی برخوردارند و پکیج Honda Sensing نصب‌شده روی آن‌ها امکاناتی مانند سیستم ترمز خودکار اضطراری، سیستم هشدار برخورد از جلو، رادار هشدار بین خطوط، سیستم کمکی رانندگی بین خطوط، کروز کنترل هوشمند، سیستم هشدار خودروی عبوری از پشت و دوربین ۳۶۰ درجه موجودند.

به‌گفته‌ مدیر بخش آمریکایی هوندا، پاسپورت جدید تلفیقی از راحتی سواری و توانایی‌های حرکتی خوب است و توانایی‌های آن، این محصول را تبدیل به خودرویی توانا و مناسب برای استفاده در طول هفته تبدیل کرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها