خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه گران‌فروشی، طلاق، احتکار، اختلاس و دیگر مسائل خواسته دشمن است، گفت: به مسابقه در گران‌فروشی تن ندهیم.
کد خبر: ۱۱۸۰۳۲۱
اختلاس و گران‌فروشی خواسته دشمن است / آمریکا دنیا را در فساد می‌خواهد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، آیت الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران اظهارداشت: آیا در کشوری مثل جمهوری اسلامی ایران که ام‌القرای جهان اسلام به حساب می‌آید این همه فساد درست است؟ این چه جدایی از امام زمان (عج) است؟ این همه گران فروشی، رشوه، اختلاس و طلاق میان زوج ها درست است؟ البته گرچه ریزش‌هایی داریم ولی رویش‌های بسیاری هم داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از نظر ایدئولوژی برترین تفکر ایدئولوژیکی را دارد، گفت: دنیا هم به این ایدئولوژی توجه کرده است؛ این تفکر و ایدئولوژی شیعی بود که انقلاب اسلامی را بوجود آورد.

امامی کاشانی در خصوص مناسبت وحدت میان دانشگاه و حوزه که شهید مفتح آن را مطرح کرده بود، افرود: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی این دو همدیگر را کمک کنند، یعنی علم و دین و طبیعت باهم باشند که اگر با یکدیگر حرکت کنند دین و علم هر دو اساس خود را خواهند داشت.

وی گفت: در این صورت دانشگاه بر اساس دین و معنویت مسیر علم را طی می‌کند و نه بر اساس فساد و گناه؛ این یک اساس و اصلی است که مربوط به اساس اسلام است. دانشمندان بزرگی بودند که اینها از علوم طبیعی حمایت کردند و خودشان هم با اینکه فقه و حدیث و علوم اسلامی را می‌دانستند، در سایر علوم همچون ریاضیات متخصص شدند.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: دشمنان ما جوانان را در گناه، فساد و عیاشی می خواهند تا بتوانند کشور را ببلعند، یک زمانی نیکسون رئیس جمهور وقت آمریکا در دوران طاغوت درباره محمدرضا می گفت، «او مایه امنیت در خاورمیانه است.» ایران با آن عظمت و کیان منطقه را امن کرده بود، یعنی می خواهند بگویند ما هر کاری می‌کنیم سکوتی مرگبار و سکوتی گورستانی است نه آن صلحی که او [نیکسون] به نفع خودش مطرح می کرد؛ جهان استکبار همین را می خواهد.

امامی کاشانی بیان کرد: امروز هم این رئیس جمهور فاسد آمریکا حرفش همین است. می‌خواهند دنیا مثل همین‌آل سعود کثیف در فساد باشد تا بتوانند کار خود را به خوبی پیش ببرند.

وی بیان کرد: اساتید دانشگاه باید به واقعیات جهان توجه کنند نه به زورها و پول ها. ببینید که [دشمنان] از چه چیزی سخن می‌گویند، از عزمت ایران سخن می‌گویند، شما هم در کلاس‌های درس خود به دانشجویان از عزمت اسلام شیعی، از عزمت انقلاب اسلامی که این حقایق را بوجود آورد بگویید نه اینکه تعریض و نیش و کنایه بزنید.

امامی کاشانی تصریح کرد: اینکه در برخی کشورها، جوانان کارهایی انجام می دهند که ارزشمند است این دنباله تفکری است که انقلاب اسلامی بوجود آورده است.

خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: اینکه آمریکایی ها می گویند باید از سوریه برویم یعنی در سوریه شکست خورده اند، در یمن و عراق و دیگر مناطق شکست خورده‌اند و به امید خدا هم آمریکا، هم رژیم صهیونیستی و هم گاو شیرده آنها، عربستان سعودی، در مسائل دیگر هم رسوا خواهند شد و از بین خواهند رفت.

وی گفت: در این شرایط وخیم دنیا، باید برای ظهور امام زمان(عج) دعا کنیم. گران فروشی، طلاق، احتکار و اختلاس و دیگر مسائل خواست دشمن است. به مسابقه در گران فروشی تن در ندهیم.

امامی کاشانی بیان کرد: به کسانی که با کمترین درآمد ممکن در حال زندگی کردن هستند فکر نمی‌کنید و توجهی نمی کنید، این مساله نباید اینطور باشد. شما ببینید در آمریکا اتاق جنگ با ایران در نظر گرفته‌اند و ما هم باید اتاقی داشته باشیم برای دفاع از ایران. همه باید دست به دست هم دهیم تا نگذاریم این وضعیت در کشور ادامه داشته باشد.

امام جمعه تهران در پایان با اشاره به سالروز فرمان امام(ره) برای تشکیل نیروهای حفاظت هوایپماها خاطرنشان کرد: تاکنون این نیروها به خوبی به وظیفه خود عمل کردند و ما برای آنها دعای خیر و توفیق روز افزون داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها