وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در جلسه بررسی روند واگذاری اموال مازاد بانک ها، سرعت همراه با دقت و سلامت را سه شرط مهم واگذاری اموال مازاد و بنگاه های متعلق به بانک ها عنوان کرد.
کد خبر: ۱۱۸۰۲۹۶
سه شرط برای واگذاری اموال مازاد بانک‌ ها

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، فرهاد دژپسند در جلسه بررسی روند واگذاری اموال مازاد بانک ها، سرعت همراه با دقت و سلامت را سه شرط مهم واگذاری اموال مازاد و بنگاه های متعلق به بانک ها عنوان کرد و گفت: دو موضوع به طور مستمر از وزارت اقتصاد مورد مطالبه قرار میگیرد که یکی بحث کلی «اصلاح نظام بانکی» و دیگری، «واگذاری اموال و دارایی‌های مازاد بانک ها» است.

وی تاکید کرد: معتقدم آنچه که باید برای یک بانک به عنوان بنگاهی اقتصادی مهم باشد، خرید و حفظ ملک به امید فروش گران‌تر آن نیست، بلکه خود پول باید برای بانک مهم باشد، زیرا بانک توانایی آن را دارد که با گردش پول و کار کردن با آن، درآمدی به مراتب بیش از اداره ملک، کسب کند.

وزیر اقتصاد ادامه داد: ما به هیچوجه به دنبال این نیستیم که بانک‌ها چوب حراج به اموال خود بزنند و اتفاقا تاکید داریم، اموال بانک‌ها باید مطابق با واقعیات قیمت گذاری شده و تا حد امکان به صورت نقد بفروش برسند.

دژپسند با بیان اینکه اگر بتوانیم از دارایی بانک‌ها به صورت «اهرم» استفاده کنیم، خیلی خوب است، عنوان کرد: بانک‌ها می‌توانند، به عنوان مثال، ملک‌های خود در بافت‌ های فرسوده را برای مسکن اجتماعی نشانه گذاری کنند و در این خصوص از سود ناشی از سرمایه گذاری هم استفاده کنند، چرا که این امر، آثار اجتماعی و اقتصادی زیادی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها