فرمانده مرزبانی ناجا اعلام کرد؛

کشف 42 تن مواد مخدر توسط مرزبانان

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: طی هشت ماه گذشته بیش از ۵۰۰ تن انواع مواد مخدر در کل کشور کشف و ضبط شده است که از این مقدار حدود ۴۲ تن را مرزبانان کشف کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۸۰۲۷۵
کشف 42 تن مواد مخدر توسط مرزبانان

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، سردار قاسم رضایی در حاشیه نشست نشست مشترک فرماندهان مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان که با هدف تعاملات مرزی در عرصه‌های مختلف در شهر مرزی تایباد برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این دیدار دو جانبه، کنترل و نظارت بر مرزها و جلوگیری از ورود غیرقانونی از سمت کشور افغانستان است.

وی افزود: کنترل بیشتر مرزها برای مقابله با قاچاق مواد مخدر و بالابردن سطح تعامل دوطرف در راستای افزایش صادرات و واردات کالا و تأمین امنیت رانندگان ایرانی در افغانستان است.

وی با اشاره به همکاری افغانستان در مصوبات گذشته بیان کرد: تعامل خوب هر دو کشور سبب بالا رفتن امنیت در مرزها شد و این مهم در توسعه اقتصادی و تجاری نقش بسزایی دارد.

فرمانده مرزبانی ناجا موضوع تعیین خطوط مرزهای دو کشور را امری مهم ذکر کرد و گفت: کنترل و گشت‌زنی بیشتر در مرزهای دو کشور و نیز انجام عملیات همزمان در برخی مواقع از اهم مصوبات نشست مشترک بود. با توجه به این‌که برخی گروهک‌های تروریستی در افغانستان فعالیت دارند و برای مردم این کشور مشکلاتی رقم زده‌اند در این زمینه نیز تبادل اطلاعات انجام شد.

این مقام ارشد نظامی ادامه داد: دوغارون، ماهی‌رود و میلک سه پایانه فعال در حوزه مرز مشترک با افغانستان هستند که تنها در مرز دوغارون روزانه بیش از ۴۰۰ دستگاه کامیون ترانزیت تردد می‌کند و این موضوع تعامل خوب و هدفمند بین دو کشور مرزی است که به نفع مرزنشینان دوطرف خواهد بود.

وی بیان کرد: طی هشت ماه گذشته بیش از ۵۰۰ تن انواع مواد مخدر در کل کشور کشف و ضبط شده است که از این مقدار حدود ۴۲ تن را مرزبانان کشف کرده‌اند.

در ادامه فرمانده مرزبانی افغانستان گفت: با توجه به برخی از اشتراکات دو کشور ایران در حوزه‌های فرهنگی و مذهبی دولت و ملت افغانستان از سالیان گذشته تعاملات و روابط خوبی با ایران داشته‌اند.

سرلشگر جمعه گل همت، امنیت در ایران را ستودنی معرفی کرد و افزود: این امنیت که در ایران اسلامی حاکم است نه تنها برای ملت و دولت افغانستان بلکه برای همه کشورها یک الگوی مثال‌زدنی است. دولت افغانستان با کمال میل به دنبال کسب تجربیاتی در حوزه‌های مختلف از ایران است تا بتواند این تجربیات را در کشور خود و در قسمت‌های مختلف عملیاتی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها