آبخیزداری و آبخوان داری راهکاری هم برای مقابله با خشکسالی در چهارمحال و بختیاری است.
کد خبر: ۱۱۸۰۲۷۰
آبخیزداری راهکاری برای مقابله با خشکسالی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: با ساخت 80 سد خاکی و دو هزار و 500 بند سنگی ملاتی، 16 میلیارد متر مکعب آب از حجم نزولات در چهارمحال و بختیاری ذخیره شد.

آقای محمدی مقدم افزود: ساخت سدها و بندهای خاکی علاوه بر کنترل سیل و مهار روان آب های ناشی از بارندگی، باعث تقویت و تغذیه سفره های آب زیر زمینی و احیای قنات ها و چشمه ها در مناطق مختلف استان چهارمحال و بختیاری شده است.

وی گفت: حفظ روان آب ها با اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری چهارمحال و بختیاری را جزو استان های برتر قرار داده است، به طوری که 500 هزار هکتار مطالعات آبخیزداری تمام شده و در 250 هزار هکتار عملیاتی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری افزود: به خاطر شرایط خاص جغرافیایی و پستی و بلندی های منطقه با شیب زیاد، چهارمحال و بختیاری از جمله استان هایی است که در سال های پربارش، 9 میلیارد و 300 میلیون متر مکعب خروجی روان آب دارد که اقدامات آبخیزداری مؤثرترین راه برای پیشگیری از هدر رفت روان آب ها و تغذیه سفره های زیرزمینی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها