دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با اشاره به حادثه تلخ آتش سوزی پیش دبستانی اسوه حسنه زاهدان، گفت: برای جلوگیری از این گونه حوادث ناگوار، به دو ارگان بهزیستی و آموزش و پرورش استان ابلاغ شد تا مدارسی که استاندارد نیست، پلمب شود.
کد خبر: ۱۱۸۰۱۶۹
پلمب مدارس ناایمن در سیستان و بلوچستان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا- ‌حجت الاسلام موحدی راد افزود: همچنین در این رابطه دستور بازداشت مدیر و مربی آموزشی مدرسه صادر شد.

دادستان زاهدان از نظارت ویژه مدارس نا ایمن در خصوص وسایل گرمایشی و سرمایشی نیز خبر داد.

همچنین رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز با ابراز تاسف این حادثه گفت: قطعا باید با متخلفان برخورد قاطع شود.

حسینعلی شهریاری با بیان اینکه این حادثه در یک مدرسه غیر انتفاعی در مقطع پیش دبستانی و دبستان دخترانه رخ داده است که 67 دانش آموز دختر دارد، افزود: تعداد 60 کودک در این مدرسه در مقطع پیش دبستانی و 7 نفر دانش آموز کلاس اول بودند که حادثه در کلاس دانش آموزان کلاس اول رخ داده است‌.

وی اضافه کرد: متأسفانه 4 دانش آموز از این 7 دانش آموز دچار حریق شده و 3 دانش آموز بر اثر همین مسئله فوت شده‌اند.

شهریاری یادآور شد: یک دانش آموز دیگر نیز سوختگی بالای 70 درصد دارند که در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر می باشد .

نماینده مردم زاهدان در مجلس افزود: حادثه به این علت رخ داده که پای یکی از دانش آموزان در اثر سهل انگاری به چراغ نفتی آترا ATRA اصابت می‌کند و آتش شعله ور شده و حریق دانش آموز را گرفتار می‌کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: بر اساس بخشنامه آموزش و پرورش استفاده از چراغ نفتی در کلاس‌های درس ممنوع است ولی با این حال این تخلف رخ داده ‌و جان 3 دانش آموز را گرفته که قطعا باید با متخلفان برخورد قاطع شود.

روز گذشته در حادثه ای تلخ بر اثر آتش سوزی مدرسه ای در زاهدان؛ 3 دانش آموز از 4 دانش‌آموزی که در حادثه آتش‌سوزی مدرسه ابتدایی دچار آتش سوزی شده بودند، فوت کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها