رییس اورژانس اجتماعی خراسان جنوبی گفت: همسرآزاری در رتبه دوم آسیب‌های اجتماعی در استان است.
کد خبر: ۱۱۸۰۱۳۴
همسرآزاری؛ رتبه دوم آسیب‌های اجتماعی در خراسان جنوبی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، حسین اردنی، امروز 27 آذر، در شورای اداری شهرستان بیرجند اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی یکی از دغدغه‌های مهم برای مسئولان است.

وی گفت: اورژانس اجتماعی 123 حدود 15 سال در سطح کشور به عنوان برنامه راهبردی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی فعال شده و حدود 10 سال پیش در استان راه‌اندازی شده است.

رییس اورژانس اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه خدماتی که در اورژانس اجتماعی به مردم ارائه می‌شود، تخصصی است و مداخلات لازم را ارائه می‌دهند، افزود: باید پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به موقع صورت بگیرد تا شاهد اثرات منفی و آسیب‌های روانی و جسمی کمتری باشیم.

اردنی با بیان اینکه مردم می‌توانند به صورت شبانه روزی با اورژانس اجتماعی 123 ارتباط داشته باشند، تصریح کرد: مداخلات روانشناسی و اجتماعی باید قبل از مداخلات نظامی و قضایی باشد چرا که این مسئله در پیشگیری از وقوع جرم نقش مهمی دارد.

وی ادامه داد: اورژانس اجتماعی استان دارای بخش‌های خط یک، دو و سه، پایگاه خدمات اورژانس اجتماعی و مرکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی است.

رییس اورژانس اجتماعی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد، همسران آزار دیده، کودکان آزاردیده، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی یا آسیب دیده، کودکان کار و خیابانی، دختران و پسران فراری از منزل، سالمندان و معلولین آزاردیده و مبتلایان به اختلال هویت جنسی گروه‌های هدف اورژانس اجتماعی هستند.

اردنی با بیان اینکه همسرآزاری در رتبه دوم آسیب‌های اجتماعی در استان است، اظهارکرد: هر کودکی که در خیابان کار می‌کند، نمی‌توانیم از خانواده‌اش جدا کنیم چرا که اثرات سوء و عواقب جبران‌ناپذیری برای کودکان دارد.

وی یادآور شد: کودکان کار و خیابانی که تحویل اورژانس اجتماعی داده می‌شوند برحسب دستور مقام قضایی در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها