رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دلگان خبر داد؛

تحویل یک شی تاریخی توسط مردم محلی چگردک به اداره میراث فرهنگی دلگان + عکس

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دلگان از تحویل یک شی تاریخی توسط مردم محلی چگردک به اداره میراث فرهنگی دلگان خبرداد.
کد خبر: ۱۱۷۹۸۸۹
تحویل یک شی تاریخی توسط مردم محلی چگردک به اداره میراث فرهنگی دلگان + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، اعظم بامری رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دلگان اظهار کرد:کوزه سفالی منقوش که قدمت آن به هزاره سوم قبل از میلاد می‌رسد توسط افراد محلی و شورای شهر چگردک دلگان به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دلگان تحویل داده شد.

وی افزود: کوزه سفالی منقوش که قدمت آن به هزاره سوم قبل از میلاد می‌رسد توسط افراد محلی و شورای شهر چگردک دلگان به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دلگان تحویل داده شد.

وی افزود: دکتر فرانسیس دیست و محمد حیدری باستان شناسان محوطه تاریخی چگردک نیز در رابطه با قدمت این کوزه به اتفاق نظر رسیدند که مربوط به هزاره سوم قبل از میلاد است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دلگان افزود: با توجه به فرهنگ سازی که در بین مردم منطقه صورت گرفته، مردم علاقه و همکاری لازم را در زمینه حفظ میراث فرهنگی نشان میدهند و این موضوع میتواند کمک کند تا با توجه به وجود مناطق باستانی در این شهر، اگر مردم چنین آثاری را یافتند به اداره میراث فرهنگی تحویل دهند.

بامری افزود: این کوزه جهت بررسی و تحقیق به کارشناسان میراث فرهنگی تحویل داده شد تا پس از آن در موزه منطقه‌ای جنوب شرق به نمایش گذاشته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها