دبیر علمی مسابقه رمان‌نویسی خودنویس در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

حجم آثار رسیده به دبیرخانه مسابقه «خودنویس» چهار برابر انتظار ما بود

میرشمس‌الدین فلاح هاشمی، دبیر علمی مسابقه رمان‌نویسی خودنویس گفت: عدد آثار رسیده چیزی حدود 460 اثر است در حالی که بر آورد ما دریافت 150 اثر بود.
کد خبر: ۱۱۷۹۶۵۵
حجم آثار رسیده به دبیرخانه مسابقه «خودنویس» چهار برابر انتظار ما بود

میرشمس‌الدین فلاح هاشمی، دبیر علمی مسابقه رمان‌نویسی خودنویس پیرامون تعداد شرکت کنندگان، به جام‌جم آنلاین گفت: پیش از شروع کار متخصصان این حوزه به ما گفتند، اگر 150 اثر برای شما ارسال شود یعنی توانسته‎اید کار خود را به درستی انجام دهید؛ اما شاهد بودیم که تا دو روز پیش از پایان مهلت ارسال آثار 170 اثر به دست‌مان رسید و تا پایان مهلت ثبت نام نیز با رقم شگفت‌انگیزی مواجه شدیم که موفقیت بزرگی برای این جشنواره محسوب می‌شود.

او ادامه داد: عدد آثار رسیده چیزی حدود 460 اثر است، آن هم در حالی که ما به دلیل پایان مهلت ارسال آثار حجم زیادی از متقاضیان را نتوانستیم بپذیریم.

هاشمی با اشاره به تغییرات جزئی جدول زمان‌بندی مسابقه گفت: به دلیل آنکه حجم آثار رسیده خیلی بیشتر از برآورد اولیه ما بود، طبیعتا زمان داوری آثار هم بیشتر از برنامه ریزی قبلی طول می‌کشد. نمی‌توانیم تاریخ دقیقی اعلام کنیم اما تصور می‌کنم نیمه دوم دی ماه کار داوری به پایان رسیده و نتایج اعلام خواهد شد.

دبیر علمی مسابقه خودنویس در پاسخ به اینکه آیا استعدادهای نویسندگی حرفه‌ای در میان آثار رسیده وجود دارد یاخیر پاسخ داد: استعدادهای زیادی در بین شرکت‌کننده‌های این مسابقه وجود داشته و برخی آثار آنقدر جذاب بوده‌اند که ما با شرکت کننده تماس گرفته‌ایم تابدانیم چه کسی با چه ویژگی‌هایی این داستان را نوشته است.

او ادامه داد: بنده برای داوری یک رمان 250 صفحه‌ای به دستم رسید که علی رغم خستگی زیاد و دست‌نویس بودنش تا نیمه شب مرا به دنبال خود کشاند. روز بعد که با نویسنده تماس گرفتم متوجه شدم نویسنده رمان خانمی اهل یکی از شهرستان‌های کشور هستند که اتفاقا دو فرزند دارند و حدود یک سال برای نگارش این کتاب زمان گذاشته‌اند؛ این واقعا برای خود من شگفت‌انگیز بود.

هاشمی در خصوص آینده مسابقه خودنویس هم مطرح کرد: صد در صد این حرکت ادامه خواهد داشت و در سال‌های آینده هم ان شاالله با کمک و هم‌فکری انتشارات جام‌جم این کار را گسترش می‌دهیم تا داستان بلند را هم بتوانیم بررسی کنیم. همچنین در تلاشیم دبیرخانه‌ای دائمی راه‌اندازی شود که در تمام طول سال بتواند به طور مداوم نویسندگان با استعداد و تازه کار را شناسایی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها