این روزها گرایش به ورزش سنتی پهلوانی و زورخانه ای در چهارمحال و بختیاری مشهود است.
کد خبر: ۱۱۷۹۵۹۸
پهلوانی هرگز نمی میرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، در گذشته فقط زورخانه پوریای ولی در شهرکرد فعال بود که بیشتر ورزشکاران این زورخانه را پهلوانان میانسال تشکیل می دادند و در بروجن هم یک زورخانه با همین سبک و سیاق فعال بود.

این در حالی است که در یک دهه اخیر گرایش جوانان به ورزش باستانی روز به روز بیشتر شده است، به گونه ای که در یک دوره حدود شش ورزشکار زورخانه ای این استان به تیم ملی دعوت شدند و دو نفر هم موفق به کسب نشان آسیایی این رشته ورزشی شدند.

نائب رئیس هیات پهلوانی و زورخانه ای چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون 14 زورخانه در سطح این استان فعال است.

امامقلی بلالی افزود: در این زورخانه ها بیش از 500 علاقمند به رشته ورزشی زورخانه ای با 30 مرشد فعالیت می کنند که تعدادی از این مرشدان در کشور شناخته شده اند.

وی با بیان اینکه در برخی روزها زورخانه پوریای ولی شهرکرد در دو نوبت پر از ورزشکار است و حتی جا برای ورزش کردن نیست، گفت: استان نیازمند ایجاد 20 زورخانه دیگر است تا جوابگوی علاقه مندان به این رشته ایرانی باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری هم سرمایه گذاری در این رشته ورزشی را ضروری دانست و گفت: امید است با همکاری سازمان ها و نهادهای مختلف زورخانه های مورد نیاز استان در هر 9 شهرستان ایجاد شود.

آقای کریمی افزود: این روزها در چهارمحال و بختیاری این رشته ورزشی در برخی از شهرستان ها رواج یافته است به گونه ای که اکنون 24 تیم در زورخانه های استان فعالیت می کند.

پارسال هم تیم زورخانه ای چهارمحال و بختیاری موفق به کسب رتبه سوم ایران شد که این نشان از جایگاه اصلی این رشته است.

چهارمحال و بختیاری دارای نزدیک به 40 هزار ورزشکار در رشته های مختلف است که حدود 90 ورزشکار این استان در تیم های ملی عضویت دارند.

این استان 9 شهرستان با بیش از 940 هزار نفر جمعیت دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها