با حضور معاون اول رئیس جمهور، فاز نخست نیروگاه سیکل ترکیبی هرمزبا ظرفیت 160 مگاوات به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۷۹۴۸۷
فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی «هرمز» به بهره‌برداری رسید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس ، صبح امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، فاز نخست نیروگاه سیکل ترکیبی «هرمز» با ظرفیت 160 مگاوات و سرمایه‌گذاری 46 میلیون یورو به بهره‌برداری رسید.

جهانگیری همچنین از نیروگاه کلاس f هرمز بازدید کرد.

رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهارداشت: وزارت نیرو 53 پروژه آب، برق و آب و فاضلاب با اعتباری بالغ بر چهار هزار و 800 میلیارد تومان در استان هرمزگان در دست اجرا دارد که پیشرفت نسبتا خوبی داشته است.

وی افزود: علاوه بر طرح‌های در دست اجرا، عملیات بهره‌برداری از پنج پروژه بزرگ نیز در این سفر اجرا خواهد شد که افتتاح واحد گازی نیروگاه هرمز به ظرفیت 160 مگاوات، یکی از این پروژه‌هاست که قرار است در آینده‌ای نزدیک، واحد بخار آن با ظرفیت 75 مگاوات به آن اضافه شود.

وزیر نیرو تصریح‌کرد: انتقال آب از سد شمیل و نیان به بندرعباس و فاز نخست نوسازی خط انتقال آب به بندرعباس از جمله طرح‌هایی است که به شکل اضطراری اجرا و به بهره‌برداری رسیده تا زمانی که آب شیرین‌کن‌های بزرگ تامین کننده آب شرب موردنیاز شهر بندرعباس، وارد مدار شوند.

اردکانیان گفت: امروز نیز فاز نخست آب‌شیرین‌کن یکصدهزار متر مکعبی بندرعباس، افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید؛ همچنین مجتمع آبرسانی در شهرستان بندرلنگه نیز وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها