عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

شکستن حباب 35 درصدی خودروهای بالای 100 میلیون تومان با واردات آزاد

عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو گفت: همانطور که با واردات آزاد، خودروهای داخلی بالای 100 میلیون تومان چیزی حدود 30 تا 35 درصد افت قیمت خواهند داشت حتما در تولید داخل هم حبابی به همین میزان می‌تواند بکشند.
کد خبر: ۱۱۷۹۳۵۲
شکستن حباب 35 درصدی خودروهای بالای 100 میلیون تومان با واردات آزاد

مصطفی حذری عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین در خصوص تاثیر واردات آزاد خودرو بر قیمت خودرو‌های داخلی با تاکید براینکه آزاد شدن واردات خودرو تاثیر مستقیمی بر قیمت خودروهای تولید داخل دارد، اظهار کرد: وقتی قیمت خودروی وارداتی چندین برابر می‌شود حداقل بر روی قیمت خودروهای مشابه‌ در حوزه قیمت رقابتی خود تاثیر می‌گذارد.

حذری با بیان اینکه مثلا وقتی سراتوی واردتی گران می‌شود سراتوی یک مدل پائین‌تر که در کشور تولید می‌شود هم قیمت خود را به قیمت آن خیلی نزدیک می‌کند، خاطرنشان کرد: دلیل این مساله این است که مردم انتظار دارند قیمت این دو با هم فرقی خیلی نداشته باشد و تقاضای کاذبی برای خودرو با قیمت کمتر به وجود می‌آید که قطعا بر روی قیمت آن هم تاثیر خواهد داشت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از طرف دیگر وقتی که سراتو گران می‌شود مزدا 3 تولید داخل هم که مشابه آن است گران می‌شود و اینها به هم مرتبط هستند.

عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو تاکید کرد: هرچند ممکن است مثلا پراید به واردات ربطی نداشته باشد ولی خودروهای بالای 100 میلیون تومان همگی به واردات ارتباط پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نسبت افزایش قیمت خودرو در رنج‌های مختلف قیمتی مانند افزایش قیمت ملک است، اظهار کرد: مثلا وقتی که قیمت ملک در تهران گران می‌شود هم منطقه یک گران می‌شود و هم منطقه 22 و 13 ولی هرکدام به نسبت خودش گران می‌شوند، مثلا با وجود اینکه قیمت همه دو برابر می‌شود ولی دو برابر قیمت خانه در یک منطقه می‌شود متری 30 تا 40 میلیون تومان ولی در یک منطقه‌ای با دو برابر شدن 3 تا 4 میلیون تومان می‌شود و این همان چیزی است که در مورد قیمت خودروها هم اتفاق می‌افتد.

حذری با تاکید براینکه خودروی وارداتی قابل رقابت با خودروهای زیر 100 میلیون تومان نداریم، خاطرنشان کرد: هرچند خودروهای داخلی زیر 100 میلیون تومان هیچ تاثیری از واردات آزاد نخواهند پذیرفت ولی اگر واردات در مورد خودروهای بالای 100 میلیون تومان آزاد شود می‌تواند حباب قیمت‌های تولید داخلی را هم بشکند.

وی در پایان تاکید کرد: فکر می‌کنم همانطور که با واردات آزاد، خودروهای داخلی بالای 100 میلیون تومان چیزی حدود 30 تا 35 درصد افت قیمت خواهند داشت حتما در تولید داخل هم حبابی به همین میزان می‌تواند بکشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها