در 48 ساعت گذشته بر فوتبال ایران چه گذشت؟

حسِ قدرتمند «گروکشی» در بلوای تعلیق

آنچه روز گذشته زیرپوست فوتبال ایران اتفاق افتاد به تعبیر یکی از مربیان کشور به «طبل رسوایی» تعبیر می‌شود. این طبل رسوایی در ماجرای تعلیق احتمالی فوتبال ایران اتفاق افتاد.
کد خبر: ۱۱۷۹۲۹۵
حسِ قدرتمند «گروکشی» در بلوای تعلیق

به گزارش جام‌جم آنلاین ، موضوع تعلیق فوتبال ایران به مهم‌ترین و گسترده‌ترین بحث موجود در فوتبال ایران تبدیل‌شده است آن‌هم درحالی‌که یک ماه دیگر جام ملت‌های آسیا در امارات متحده عربی آغاز می‌شود و طبیعتاً تمامی بحث‌ها باید پیرامون این موضوع باشد نه تعلیقی که می‌تواند حتی منجر به حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام ملت‌ها شود. البته در ساعات گذشته اتفاقاتی افتاد که نشان داد بحث تعلیق جدی نیست.

اما واقعاً در 48 ساعت گذشته چه اتفاقاتی افتاد؟ بگذارید 5 پرده را مرور کنیم:

پرده اول: خشم کی‌روش؛ واقعیت یا دروغ؟

خبر عجیبی به گوش رسید. این خبر در حد نقل‌قول‌های تلگرامی بود و تقریباً به تائید نرسیده است اما همین خبر تائید نشده هم می‌تواند تأمل‌برانگیز باشد. می‌گویند مسئولان فیفا موضوع تعلیق فوتبال ایران را به اطلاع کی‌روش رسانده‌اند. کی‌روش هم فریاد زده و ناراحتی خود را به اطلاع تمام اطرافیانش رسانده است. او گفته تمام شد، تمام زحماتمان هدر رفت و دیگر به جام ملت‌ها نمی‌رویم!

اما در رابطه با این خبر شک و شبهات زیادی وجود دارد. در حالی مرد پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران فعلاً سکوت کرده ابتدا باید این سؤال پرسیده شود که فیفا اصلاً چرا باید موضوع تعلیق را نه به فدراسیون که به اطلاع سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برساند؟! در وهله دوم مگر کی‌روش بی‌تجربه و غیرحرفه‌ای است که این موضوع را به بازیکنان هم انتقال دهد تا روحیه آنها در آستانه جام ملت‌های آسیا به‌صورت کامل تخریب شود؟!

پرده دوم: خونسردی تاجِ بی تخت!

مهدی تاج که به قول خیلی‌ها «تاجِ بی تخت» شده، در واکنش به بی‌تفاوتی وزارت ورزش نسبت به ادامه کار اعضای بازنشسته فدراسیون فوتبال دیگر به محل کارش نمی‌رود. به او گفته‌اند که فدراسیون فوتبال ایران تعلیق شده است. اما تاج بیش‌ازاندازه خونسرد به نظر می‌رسد و این موضوع اصلاً طبیعی نیست. از راهروهای فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد که تاج به همه اطمینان داده تعلیق فوتبال ایران از اساس اشتباه است و هرگز قرار نیست چنین اتفاقی بیفتد. این ادعای تاج در برابر بی‌تفاوتی و خونسردی او در برابر انتشار اخبار مربوط به تعلیق فوتبال ایران کاملاً در تضاد است. برای این موضوع بهتر است پرده سوم بلواهای 48 ساعت گذشته را مرور کنیم.

پرده سوم: سناریوی دقیق

چه اتفاقی افتاده؟ توئیت ها و پست‌های اینستاگرامی روزنامه‌نگاران ورزشی مطرح ایران حاکی از چیست؟ برخی از این پست‌ها حاکی از این است که تعلیق فوتبال ایران و انتشار اخبار مربوط به آن سناریوی دقیقی به شمار می‌رود که از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال ایران به‌خصوص شخص مهدی تاج طراحی‌شده است. درواقع انتشار خبر تعلیق بر روی وزارت فشار زیادی وارد می‌آورد تا هر چه سریع‌تر نسبت به تعیین وضعیت اعضای هیئت‌رئیسه که همگی بازنشسته محسوب می‌شوند، اقدام کند. انتشار خبر تعلیق سناریو بود؟ حتی بااینکه نمی‌توان با اطمینان دراین‌باره صحبت کرد اما باید گفت که بله... همه‌چیز شبیه سناریو به نظر می‌رسد. سناریویی برای رسیدن به اهداف...

پرده چهارم: جلسه محرمانه تاج و سلطانی فر

رقم خوردن چنین شرایطی مثل گروکشی شده است. ساعتی پیش خبر‌دار شدیم که مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال که از روز پنجشنبه، 15 آذرماه و با پایان مهلت اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در محل کار خود حاضر نشده بود، امروز (یکشنبه) با تماس و دعوت وزیر ورزش، برای جلسه با مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان به این وزارتخانه رفت. سلطانی‌فر امروز در مصاحبه‌ای اعلام کرد که مهدی تاج مشکلی برای ادامه فعالیت در این فدراسیون ندارد.

پرده پنجم: در شهر چه خبر است

تعلیق پشت سر هم حرف‌وحدیث به وجود آورد. توئیت پشت توئیت و حرف پشت حرف. یکی پای علی کریمی را وسط کشید و گفت الان که به کی‌روش ظلم شده، شایسته است دوباره بیاید و با یک کمپین اینستاگرامی توجه مردم را از موضوع تعلیق و ظلم به کی‌روش منحرف کند تا بازهم خود را تبدیل به قهرمان قصه کند. یکی دیگر گفت حالا که تیم ملی فوتبال ایران دیگر به جام ملت‌ها نمی‌رود به همین زودی برانکو جانشین کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران می‌شود. یکی دیگر گفت افشین قطبی می‌دانسته تعلیق و کنار رفتن کی‌روش نزدیک است و برای همین به ایران آمده تا فولاد خوزستان مقدمه‌ای برای حضور او بر روی نیمکت ایران باشد. شایعات پشت شایعات ادامه داشت. بازهم بر روی سناریوی ساختگی تعلیق تأکید می‌شود و اینکه تاج با این اتفاق قصد گروکشی از وزارت داشته است. واقعاً قصه تعلیق ایران به کجا ختم می‌شود؟ فعلاً که بازار تعلیق با شایعات داغ‌تر شده مگر اینکه از مفاد جلسه محرمانه امروز تاج و سلطانی فر پرده‌برداری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها