مرکز تحقیقات صداوسیما به مناسبت هفته پژوهش و به پاس پنجاه سال افکار سنجی در کشور اولین همایش ملی مطالعات پیمایشی و افکارسنجی در ایران را 25 آذر 97 در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا وسیما برگزار می‌کند.
کد خبر: ۱۱۷۹۲۲۹
برگزاری اولین همایش ملی مطالعات پیمایشی و افکار سنجی ایران در رسانه ملی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات صداوسیما ، این همایش ملی که با هدف هم افزایی و گردآوری دانش بومی در حوزه پیمایش و افکار سنجی در کشور برگزار می‌‌شود دارای سه محور «مباحث کاربردی وعملیاتی»،«مباحث نظری وچشم اندازها» و «روش شناسی و آمار» است.

علاوه بر این به منظور تخصصی‌تر برگزار شدن این همایش سه پنل با عناوین«روش‌شناسی مطالعات پیمایشی و افکار سنجی»، «افکار سنجی‌ها انتخاباتی» و «چالش عملی اجرای پیمایش» در ایران پیش بینی شده است .

برای انتقال تجربه متخصصان حوزه پیمایش به علاقه مندان نیز، سه کارگاه آموزشی با عنوان «روش‌های آماری انتخاب سؤال برای پرسشنامه»، «نمونه گیری در پیمایش‌های تلفنی و موبایلی» و« اشتباهات رایج در مطالعات پیمایشی و افکارسنجی» در نظر گرفته شده است.

گفتنی است مرکز تحقیقات صدا و سیما اولین همایش در حوزه مطالعات پیمایشی و افکار سنجی را با مشارکت مرکز آمار ایران، پژوهشکده آمار، مرکز پژوهش و اسناد ریاست جمهوری، مرکز افکار سنجی ناجا و اداره کل مطالعات اجتماعی- فرهنگی شهرداری برگزار می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها