دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین مطرح کرد:

باج‌خواهی آشکار خودروسازان/ خروج دولت و باز کردن درب رقابت تنها راه نجات

وزیر صنعت، معدن و تجارت نسبت به افزایش قیمت خودروهای ایران خودرو گفت: نمی‌شود گفت ایران خودرو کار غیرقانونی کرده، ولی باید سازمان حمایت اظهارنظر کند.
کد خبر: ۱۱۷۹۲۲۴
واکنش وزیر صنعت به افزایش قیمت خودرو/ نمی‌توان گفت غیرقانونی است!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس ، رضا رحمانی ظهر امروز در حاشیه سفر خود در گفت‌وگو با خبرنگاران در ارتباط با افزایش قیمت خودروی تعدادی از محصولات شرکت ایران خودرو اظهار داشت: نمی‌شود این قیمت‌گذاری را غیرقانونی دانست، اما در بحث خودرو، سازمان حمایت مسؤول است و خودشان باید توضیح بدهند.

وی افزود: بخشی از خودروها مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت بوده‌اند که دولت در آن ورود دارد اما بخشی که خارج از مصوبه شورای رقابت است، فرایندی دارد و آنالیز قیمت را سازمان حمایت می‌گیرد و بررسی کارشناسی می‌کند و قیمت‌هایی هم که ایران خودرو اعلام کرده، خارج از شمول قیمت‌گذاری است.

وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت گفت: اگر تحریم در بخش‌هایی محدودیت ایجاد کرده، اما در جاهایی هم فرصت‌هایی برای کشور فراهم‌کرده است؛ به طور مثال افزایش نرخ ارز، صادرات را به خصوص در تولید پوشاک و لوازم خانگی توجیه‌پذیرتر کرده است.

گفتنی است، پیش از این سیدیاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزایش قیمت تعدادی از محصولات شرکت ایران خودرو را غیرقانونی و گران فروشی خوانده و گفته بود: براساس اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت، هرگونه افزایش قیمتی باید از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان اعلام شود و چون هنوز نرخ رسمی از سوی این سازمان اعلام نشده است، هرگونه افزایش قیمت گرانفروشی محسوب می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها