برگ دیگری از مجله علوم انسانی «زاویه» چهارشنبه 14 آذرماه ساعت 21 با عنوان «در باب سیاست، علم و نقش دانشجو» ورق می‌خورد.
کد خبر: ۱۱۷۹۰۱۰
«زاویه» واکاوی می کند: سیاست، علم و نقش دانشجو؟!

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه چهار سیما، این روزها عده ای معتقدند جنبش دانشجویی در کشور ما دچار افول و رکود شده است و به اندازۀ گذشته فعال و تأثیرگذار نیست. برخی اما بر این نظرند که جریان دانشجویی همچنان زنده است هرچند ماهیت آن تفاوت کرده. از آن جا که جریان ها و گفتمان های دانشجویی می توانند در مسایل مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و علمی تأثیرات به سزایی در جامعه ایفا کنند و در حال حاضر از این ظرفیت آن‌گونه که شایسته است بهره کافی برده نمی شود، سوالات متعددی در این بین مطرح می گردد.

سوالاتی از این جنس که آیا جریان جنبش دانشجویی همچنان زنده است؟ اگر آری نشانه‌های آن چیست؟ اگر نه به چه دلیل؟ نقش جنبش دانشجویی در سیاست و علم چیست؟ چرا جنبش دانشجویی بیشتر در سیاست نقش‌آفرین بوده تا علم.

به این ترتیب در برنامه‌ امشب مجله‌ تصویری علوم انسانی «زاویه»، با حضور دکتر غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر احمد نادری عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران به بحث پیرامون این پرسش‌ها خواهیم پرداخت.

گفتنی است؛ برنامه زاویه به تهیه‌کنندگی علی خواجه و با اجرای حبیب‌الله رحیم‌پور هر هفته چهارشنبه‌ها ساعت 21 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها